Algorytmy Google są zmienne. Roboty wyszukiwarki nieustannie dążą do tego, aby wyświetlać jak najtrafniejsze wyniki dla wpisywanych fraz. Pozycjonerzy muszą być na bieżąco z technikami, które przynoszą rzeczywiste efekty. Jakie działania pozwalają na skuteczne pozycjonowanie stron?  Przedstawione niżej odpowiedzi to wyniki ankiety przeprowadzonej wśród osób zawodowo zajmujących się SEO.

Dziewięć sposobów na skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie

1. PBN (Private Blog Networking)

Prywatne sieci blogów to sieć stron tworzonych w celu zwiększenia liczby backlinków. Zazwyczaj używa się w tym celu wygasłe blogi z wysokim współczynnikiem authority, które Google uznaje za bardziej wiarygodne, co podnosi pozycję głównej strony w wynikach. W polskich warunkach, jest niewiele wygasłych blogów (domen) dla niszowych tematów, dlatego najczęściej buduje się taką sieć od nowa. Ta metoda jest skuteczna z dwóch powodów – pozwala szybko zwiększyć poziom authority linkowanej strony oraz zapewnia wysoką jakość całemu backlinkingowi. Jest kilka zasad budowania PBN które mogą zaważyć o ich sukcesie lub porażce. Wkrótce opublikujemy artykuł na ten temat.

2. Wpisy gościnne – pozycjonowanie stron w naturalny sposób

Pisanie artykułów i poradników publikowanych na innych stronach niesie ze sobą trzy główne korzyści. Po pierwsze, strona zyskuje wartościowe linki z treści artykułu i nowych czytelników. Po drugie, to dobre źródło ruchu pochodzącego z innych źródeł niż wyszukiwarka. Po trzecie zaś wpisy gościnne stanowią skuteczną reklamę marki. Najważniejsze kwestie w tej metodzie to:

  1. Publikowanie wpisów w witrynach bardzo dobrej jakości:
    • witryny które publikują sporo własnych treści, a nie tylko artykuły gościnne/sponsorowane
    • wpisy które publikujemy nie mogą być oznaczone jako sponsorowane. Jeśli witryna wręcz „krzyczy”, że dany artykuł i link są kupione, taki link nie będzie miał większej wartości
    • witryny ściśle powiązane tematycznie, lub bardzo dobrze tunelowane – tak, żeby nasz artykuł nie pojawiał się w otoczeniu innych treści, zupełnie nie związanych tematycznie
  2. Dodawanie linków bez anchora
  3. Linkowanie do treści na własnej stronie które są ściśle powiązane tematycznie

3. Outreach, czyli sięganie po więcej

Mianem outreach określa się wszystkie praktyki stosowane w ramach White Hat SEO.

White Hat SEO odnosi się do strategii optymalizacji, technik i taktyk, które koncentrują się na Internautach w przeciwieństwie do skupiania się na robotach i podążania tylko za ich zasadami. (…) Praktyki White Hat SEO są stosowane przez osoby, które chcą uczynić ze swojej strony długofalową inwestycję. (źródło: webopedia.com).

W praktyce jest to współpraca z influencerami czy stawianie na wysokiej jakości content. Dzięki temu dociera się do większego grona odbiorców, zyskuje ruch i linki z wartościowych stron. Tu istotne są wzmianki o marce, sygnały z portali społecznościowych i inne naturalne treści wskazujące na naszą witrynę i markę.

4. Content, który się wyróżnia

Wysokiej jakości content – czyli treść przynosi odbiorcy określoną korzyść – przydatną wiedzę, ważne informację czy dobrą zabawę. To także dobre narzędzie do spełnienia wymagań robotów. W artykule łatwo zamieścić słowa kluczowe, które przyciągną roboty wyszukiwarki, a sam tekst może szybko stać się viralem. Dobrej jakości treść to także realna szansa na wysokiej jakości linki – po prostu – ludzie chętnie będą udostępniać link do naszego wartościowego artykułu. Ważne aby pisać treści dla ludzi, a dopiero w drugim kroku optymalizować je dla wyszukiwarek.

5. Optymalizacja strony internetowej

Prędkość wczytywania strony a SEODetale mają znaczenie. Niewielki lifting strony powinien być pierwszym krokiem dla zwiększenia jej popularności. Należy w szczególności zwrócić uwagę na:

  • szybkość ładowania się strony – czy nie trwa to zbyt długo?
  • budowę witryny – czy jest przyjazna dla użytkownika? Czy każdy łatwo może się po niej poruszać?
  • tytuł, adres URL, opisy ALT obrazków, teksty, nagłówki i tym podobne – czy posiadają odpowiednie słowa kluczowe? Czy nie wprowadzają użytkowników w błąd?
  • doskonałe działanie na urządzeniach mobilnych – czy strona szybko i poprawnie wyświetla się na smartfonach i tabletach?

Osoby bez doświadczenia w pozycjonowaniu powinny skorzystać z usług profesjonalistów przeprowadzających audyty SEO.

6. Dopasowane słowa kluczowe

Żeby pozycjonowanie stron było skuteczne, trzeba znać słowa kluczowe, które wpisują w Google nasi potencjalni odbiorcy. Dzięki temu organiczne wyniki rosną, a na stronę trafiają Internauci rzeczywiście zainteresowani zakupem. W tym celu warto posłużyć się dostępnymi w internecie narzędziami do wyszukiwania słów kluczowych. Jednym z darmowych narzędzi jest konto Google Adwords, gdzie można skorzystać z narzędzia propozycji słów kluczowych. Tam można znaleźć informacje o popularności słów kluczowych oraz ich konkurencyjności. Innym bardzo dobrym narzędziem jest serwis SEMSTORM, który dodatkowo pozwala zbadać konkurencję.

7. Zwiększanie wskaźnika authority

Domain authority  to wskaźnik określający „autorytet” strony przez pryzmat jakości linków przychodzących. Zwiększenie tego wskaźnika polepsza pozycję strony w wynikach wyszukiwania, zaś budowanie sieci wysokiej jakości linków jest zawsze opłacalne. Pojęcie jakości linków szczególnie w ostatnim roku (2018) diametralnie się zmieniło, dlatego warto śledzić na bieżąco – jakie linki Google uważa za wartościowe.

8. Pozycjonowanie strony na dwóch poziomach

Linkowanie nie musi być bezpośrednie. Warto wypróbować metodę znaną jako second-tier link building. Zakłada ona użycie dodatkowego adresu, który prowadzi do strony, na której znajduje się link do głównej witryny. To doskonałe wsparcie dla stron zapleczowych. Pozwala stworzyć bufor pomiędzy źródłami ruchu o niskiej jakości a pozycjonowaną stroną. Jest to też skuteczne zabezpieczenie przed filtrem lub banem od wyszukiwarki.

9. Metoda „drapacza chmur”

metoda pozycjonowania skyscraperPo angielsku znana jako technika skyscarper opracowana przez Backlinko. Jest to pozycjonowanie stron, które skupia się na kreowaniu wysokiej jakości contentu. Pozwala tworzyć efektywny link building oraz zwiększa świadomość marki wśród konsumentów. Dwie pieczenie na jednym ogniu. Zdobywamy ruch z wyszukiwarki oraz z linków. Metodę tą można przedstawić w 3 prostych powtarzalnych krokach:

  1. znajdź wysokiej jakości treść
  2. utwórz lepszą treść na swojej stronie
  3. dotrzyj do ludzi którzy będą zainteresowani tą treścią.

Dzięki tej metodzie, staniesz się ekspertem w oczach swoich klientów czy nawet konkurencji. Zdobędziesz naprawdę wartościowy link. W tym celu można wyszukiwać treści w serwisach obcojęzycznych, tłumaczyć je i uzupełniać o miejscowe doświadczenia / realia.

Czy da się jeszcze coś zrobić?

Oczywiście, to nie wszystkie sposoby na to, aby zadowolić Google. Jednak skorzystanie z powyższych technik pozwala uzyskać bardzo dobre rezultaty i to w stosunkowo krótkim czasie. Jeśli jesteś zainteresowany skutecznym i bezpiecznym pozycjonowaniem stron internetowych koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą.