Adwords to dawna nazwa systemu reklamowego ADS firmy Google. Zmiana nazwy nastąpiła 24 lipca 2018 roku. Adwords, obecnie znany jako system reklamowy ADS firmy Google, zyskał ogromną popularność dzięki swojej skuteczności w przyciąganiu klientów. Reklamy ADS Google są wyświetlane w różnych miejscach, takich jak wyszukiwarka Google, Gmail, YouTube, u partnerów wyszukiwania, na blogach i stronach informacyjnych oraz w aplikacjach i grach mobilnych. Dzięki temu system pozwala na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców.

System Adwords umożliwia konfigurowanie celów i mierzenie konwersji, co pozwala na dostosowanie strategii marketingowej do potrzeb danej firmy. Reklama Google jest elastyczna i daje możliwość wyboru, kiedy, gdzie i komu będziemy wyświetlać reklamy, co pozwala na optymalizację kampanii adwords.

W ramach kampanii G-ADS, dawniej adwords, można korzystać z różnych rodzajów reklam, takich jak tekstowe, graficzne czy wideo. Daje to możliwość wyboru najlepszych formatów reklamowych dopasowanych do charakterystyki firmy i jej celów marketingowych.

Więcej na temat możliwości systemu, możesz przeczytać we wpisie na bloguCo to jest Google ADS?

GOOGLE ADWORDS – CORAZ BARDZIEJ ZAUTOMATYZOWANE REKLAMY

Ostatnio system ten zmienia się i staje się bardziej zautomatyzowany. Sztuczna inteligencja Google’a daje coraz mniej opcji ingerencji przez administratora konta. Trzeba jednak przyznać, że te automatyczne rozwiązania uczą się coraz lepiej i działają bardzo skutecznie. Z tego względu istotna jest prawidłowa konfiguracja konta Google Adwords, w szczególności poprawna konfiguracja konwersji.

W związku z tym rośnie znaczenie odpowiedniego zarządzania kampaniami reklamowymi, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty w ramach systemu Google Ads. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na takie elementy jak słowa kluczowe, struktura kampanii, budżety oraz grupy reklam. Wszystko to wpływa na efektywność reklam wyświetlanych w sieciach wyszukiwania oraz w wyszukiwarce Google.

Korzystanie z sieci wyszukiwania pozwala na pozyskiwanie klientów, którzy aktywnie szukają naszych produktów czy usług, co zdecydowanie wpływa na skuteczność kampanii.

Dobrze dobrana strategia licytacji, w połączeniu z analizą wyników i optymalizacją, może prowadzić do znacznego wzrostu konwersji oraz obniżenia kosztów pozyskania klienta. Nie można też zapominać o odpowiednim targetowaniu, które pozwala na kierowanie reklam do odpowiedniej grupy odbiorców, na przykład opartych na lokalizacji, języku czy zainteresowaniach.

W przypadku konfiguracji kampanii w systemie Google Ads, warto skorzystać z różnych rodzajów reklam, takich jak tekstowe, graficzne czy video, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy użytkowników. Należy również sprawdzić, czy nasze reklamy są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, gdyż coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarki Google na smartfonach i tabletach.

Może zainteresować Cię też artykuł: Strategia marketingowa dla małej firmy.

KONWERSJE W ADWORDS

Konwersja jest definiowana jako „działanie, które chcemy, aby klient wykonał na naszej stronie internetowej”

Może to być na przykład:

  • Dokonanie zakupu w sklepie internetowym
  • Wypełnienie formularza
  • Rejestracja na stronie internetowej
  • Zapisanie się do newslettera
  • Połączenie telefoniczne

W GOOGLE ADWORDS ISTNIEJĄ DWA RODZAJE KONWERSJI

1) Mikrokonwersje – Są to działania, które nie generują bezpośrednio przychodu, ale dzięki którym możemy założyć, że klient jest zainteresowany naszym produktem lub usługą. Przykładem takiej konwersji może być wyświetlenie strony produktu lub dodanie przedmiotu do koszyka.

2) Makrokonwersje – Są to z kolei ostateczne cel naszej kampanii, dzięki któremu generujemy dochód. Przykładem makrokonwersji może być dokonany zakup w sklepie internetowym lub wykonane połączenie telefoniczne.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o konwersjach i o tym, jak je skonfigurować w Google Adwords, przeczytaj artykuł: Konwersje w Google Adwords – wszystko, co musisz wiedzieć.

ILE KOSZTUJE ADWORDS?

Koszt kampanii Google Adwords zależy od wielu czynników. Najważniejsze z nich to:

Jakość reklam – System Google ADS ocenia jakość naszych reklam w skali od 1 do 10, biorąc pod uwagę między innymi: dopasowanie słów kluczowych do tekstu reklamy, treść strony internetowej, doświadczenia użytkownika na stronie docelowej itp.

Współczynnik klikalności (CTR) – CTR to procent osób, które widzą naszą reklamę i klikają na nią.

Konkurencja – im więcej reklamodawców chce wyświetlać swoje reklamy dla danych słów kluczowych, tym wyższa będzie cena za kliknięcie.

Ogólnie rzecz biorąc, możemy się spodziewać, że za popularne słowa kluczowe o dużej konkurencji zapłacimy więcej za kliknięcie niż za mniej popularne.

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak ile kosztuje Adwords i jak to obliczyć, przeczytaj artykuł: Ile kosztuje Adwords? CPC, CPM, docelowy ROAS.

Ile trzeba przygotować pieniędzy miesięcznie na linki sponsorowane? W Olinet, prowadzimy kampanie dla naszych klientów rozpoczynając od 1000 PLN netto miesięcznie. Większe sklepy internetowe z którymi współpracujemy, wydają na Adsy nawet kilkadziesiąt tysięcy PLN miesięcznie. Dobrze prowadzona kampania Google ADS po prostu się zwraca – dlatego z czasem naturalnym krokiem jest zwiększenie budżetu i poszukiwanie optymalnego pułapu ilości zamówień / zapytań które jesteśmy w stanie obsłużyć w obrębie naszej firmy.

CO TO JEST REMARKETING W GOOGLE ADWORDS?

Remarketing to bardzo skuteczny sposób kierowania reklam do osób, które już odwiedziły naszą stronę internetową. Możemy im pokazać na przykład reklamę z produktem, którym byli zainteresowani, lub specjalną ofertę dla subskrybentów newslettera.

Remarketing pozwala na dotarcie do klientów, którzy z jakiegoś powodu nie dokończyli konwersji w naszej witrynie. Efektywność remarketingu jest bardzo wysoka, jednak aby był skuteczny, potrzebna jest nieco większa skala. Dlatego rekomendujemy uruchomienie remarketingu dla klientów, którzy już mają dość spory ruch i są gotowi przeznaczyć na sam remarketing minimum 1000 PLN miesięcznie.

Kampanie remarketingowe korzystają z sieci reklamowej, co oznacza, że Twoja reklama internetowa może być wyświetlana na różnych stronach, które współpracują z Google, a także w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zyskujesz dodatkową możliwość przyciągnięcia uwagi użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę, ale nie zdecydowali się na zakup czy inną formę konwersji.

Google Adwords – wady i zalety

Jak każde narzędzie, również Google Adwords ma swoje wady i zalety. Główne zalety systemu to:

  1. Możliwość kierowania reklam do bardzo dużej grupy osób – dzięki zasięgowi sieci Google naszą reklamę mogą zobaczyć miliony potencjalnych klientów.
  2. Precyzyjne kierowanie – możemy bardzo precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej, np. wybierając określone słowa kluczowe lub dane demograficzne.
  3. Możliwość skutecznego mierzenia konwersji – dzięki zastosowaniu śledzenia konwersji możemy śledzić nie tylko sprzedaż, ale także inne rodzaje konwersji, takie jak zapisy do newslettera czy wypełnianie formularzy.
  4. Możliwość dokładnego obliczenia kosztów reklamy w stosunku do wygenerowanych zysków.
  5. Elastyczność w dostarczaniu reklam – możemy wybrać, kiedy, gdzie i komu będą wyświetlane nasze reklamy. Możemy też w każdej chwili dostosować budżet naszych kampanii.

Wadą systemu jest przede wszystkim jego złożoność. Google Adwords to bardzo szczegółowe i złożone narzędzie, którego nauka wymaga czasu. Ponadto zarządzanie kampanią wymaga ciągłego monitorowania i optymalizacji, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki. Trzeba pamiętać, że Google i ogólnie internet, to żywy organizm. Dziś zoptymalizowana reklama może okazać się nie skuteczna jutro, ze względu na ruchy konkurencji (np. zwiększenie budżetu przez konkurencję lub pojawienie się nowych konkurentów), zmieniające się trendy oraz zmienność cen produktów i usług w internecie (szalejąca inflacja nie pomaga w optymalizacji).

Mimo wyżej wymienionych trudności, reklama Google może przynieść wiele korzyści twojej firmie. Wykorzystując różne rodzaje reklamy, takie jak tekstowe, graficzne czy video, zyskujesz szerszy zasięg i docierasz do nowych klientów, którzy być może jeszcze nie znają Twojej oferty. Dodatkowo, płatne kampanie reklamowe mogą wspierać wyniki organiczne, przyspieszając zdobywanie pozycji w wyszukiwarce dla wybranych słów kluczowych.

Dobrze prowadzone kampanie reklamowe mają również istotne znaczenie dla rozpoznawalności marki. Dzięki systematycznej obecności w wynikach wyszukiwania, użytkownicy zaczynają kojarzyć Twoją firmę z określoną branżą czy usługą, co przekłada się na budowanie lojalności wobec marki. Pamiętaj, że lojalni klienci to nie tylko większe szanse na powtarzalność zakupów, ale także na polecenie Twojej firmy znajomym czy rodzinie, co w dłuższej perspektywie generuje dodatkowy ruch na stronie i potencjalne konwersje.

Analiza danych Google ADS

Jak widać chcąc dobrze optymalizować kampanie Google ADS, trzeba analizować regularnie sporą ilość danych i umiejętnie wyciągać z nich wnioski. „Suwaków” które można zmieniać w kampaniach jest bardzo dużo. Dlatego, jeśli zależy Ci na dobrych wynikach reklam, zachęcam do skorzystania z pomocy specjalistów. Zobacz naszą ofertę na prowadzenie kampanii Google ADS

Jeśli chcesz samemu podjąć się prowadzenia konta Google Adwords, zachęcamy do uruchomienia kampanii inteligentnych. Warto pamiętać, że kampanie inteligentne potrzebują trochę czasu (minimum miesiąc) by nauczyć się jak najskuteczniej kierować reklamy, by współczynnik konwersji był zadowalający.

Kampanie inteligentne to doskonałe rozwiązanie dla osób, które mają ograniczony czas na zarządzanie kampanią reklamową, a jednocześnie chcą osiągnąć swoje cele biznesowe. Wykorzystując algorytmy Google, kampanie te dynamicznie dobierają słowa kluczowe oraz odpowiednie formaty reklam, co sprawia, że Twoja oferta dociera do odpowiednich odbiorców. Ponadto, kampanie inteligentne automatycznie optymalizują wyświetlenie reklam na urządzeniach mobilnych, zwiększając szanse na konwersję.

Google Adwords to bardzo skuteczne narzędzie do reklamowania się w Internecie. Głównymi zaletami systemu są jego zasięg, precyzyjne targetowanie i możliwość dokładnego pomiaru konwersji. Główną wadą systemu jest jego złożoność, która wymaga stałego monitorowania i optymalizacji. Jeśli jednak poważnie podchodzisz do prowadzenia swojego biznesu w Internecie, prowadzenie kampanii Google ADS to konieczność.