Jak podnieść pozycję sklepu internetowego?

To pytanie zadaje sobie chyba każdy sprzedawca w sieci. Być może myślisz sobie – nie stać mnie na to… Rzeczywiście, oferty większości agencji SEO są dość kosmiczne. Jednak jeszcze nie wszystko stracone. Postaram się przedstawić Tobie kilka metod na podniesienie pozycji sklepu internetowego, a także jak wybrać odpowiednią agencję SEO.

  1. Wybierz odpowiednią agencję SEO: Ważne jest, aby znaleźć agencję SEO, która oferuje usługi w przystępnych cenach, ale jednocześnie gwarantuje efekty. Zwróć uwagę na doświadczenie i portfolio firmy oraz na rekomendacje innych klientów.
  2. Optymalizacja treści: Zadbaj o unikalną i wartościową treść na swojej stronie. Dostosuj ją do potrzeb użytkowników i upewnij się, że jest zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych.
  3. Poprawa szybkości ładowania: Pracuj nad optymalizacją strony, aby zapewnić szybkie ładowanie i sprawną nawigację. To nie tylko wpłynie na wyższą pozycję, ale także na zadowolenie użytkowników.
  4. Budowanie wartościowych linków: Staraj się zdobywać linki z innych stron internetowych, które są związane z Twoją branżą. Wartościowe linki z autorytatywnych źródeł pomogą w podniesieniu pozycji Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania.
  5. Analiza konkurencji: Bądź na bieżąco z działaniami konkurencji i obserwuj ich strategie SEO. Dzięki temu będziesz mógł dostosować swoje działania i być o krok przed konkurencją.
  6. Monitorowanie wyników: Śledź efekty swoich działań i mierz ich skuteczność. Dzięki temu będziesz wiedział, które metody działają najlepiej i jakie zmiany warto wprowadzić.

Niżej przedstawiam jednak szybką i skuteczną metodę na poprawienie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, którą możesz zrealizować we własnym zakresie.

Metody na podniesienie pozycji sklepu internetowego

Pierwsza sprawa o jakiej musisz pomyśleć to frazy i słowa kluczowe które są wpisywane  w wyszukiwarce przez Twoich potencjalnych klientów. To podstawowa rzecz którą musisz przemyśleć – zanim zaczniesz cokolwiek pozycjonować. Przykładowo wpis który czytasz powstał – ponieważ chciałem uzyskać wysoką pozycję dla frazy: jak podnieść pozycję sklepu internetowego. Jeśli trafiłeś na ten artykuł wpisując to lub bardzo zbliżone wyrażenie to znaczy, że odniosłem sukces.

Bardzo podobnie będzie to działać w sklepie internetowym. Załóżmy że sprzedajesz laptopy. Jakie frazy wybrałbyś do pozycjonowania swojego sklepu?

  • tanie laptopy (4 400)
  • szybkie laptopy (70)
  • sklep z laptopami (880)
  • laptopy do pracy (390)
  • laptopy do gier (18 100)

Możliwe, że pomyślałeś jeszcze o innych frazach. Czy jednak warto wybierać frazy na chybił-trafił? W nawiasach obok każdej z fraz wstawiłem średnią miesięczną liczbę wyszukiwań.

Poza tym, każda z tych fraz należy do tak zwanej grupy „trudnych fraz”. Oznacza to, że bardzo dużo stron jest zaindeksowanych w Google właśnie dla tych słów kluczowych. Rekordzista – „laptopy do pracy” – daje ponad 4 mln wyników w wyszukiwarce.

Czy chcesz się przebijać na pierwsze pozycje przez 4 MLN innych stron? Tym bardziej, że miesięczna liczba wyszukiwań nie  jest… rewelacyjna.

Pomyśl ile miesięcznie  kosztowałoby pozycjonowanie tej frazy? Ja jej nie wycenię…. Ale jeśli chcesz, dla zaspokojenia ciekawości, możesz wysłać zapytanie ofertowe do którejś agencji SEO o pozycjonowanie tej właśnie jednej frazy.

Jak więc widać na powyższym przykładzie klienci nie koniecznie wyszukują tak chętnie wszystkie frazy które wydają nam się dobre lub opisujące naszą ofertę (ogólnie).

Jak podnieść pozycję sklepu internetowego? Użyj odpowiednich narzędzi. Do wyszukiwania właściwych słów kluczowych polecam wbudowaną funkcję Google Adwords.

W zakładce narzędzia jest tam „Planer słów kluczowych”. Na początek najlepiej jest wpisać kilka konkretnych lub uproszczonych nazw Twoich produktów. Przykładowo:

  • laptop lenovo (60 500)
  • laptop full hd (1 300)
  • laptop asus i7 (2 900)
  • laptop dell (74 000)

…Nie – to nie są frazy które będziesz pozycjonował – przynajmniej nie na początku. Jeśli sprawdzisz w wyszukiwarce – dla każddej z tych fraz jest kilkadziesiąt MILIONÓW wyników. Ale jeśli masz w swojej ofercie produkty które odpowiadałyby tym zapytaniom – warto jest utworzyć tagi produktów właśnie o takich nazwach. Oczywiście do tagów należy przyporządkować pasujące produkty.

Skrypt sklepu powinien utworzyć przyjazne adresy URL dla tych stron tagów. Przykładowo www.twoj-sklep.pl/tag/laptop-lenovo.html

Jeśli Twój skrypt sklepu nie tworzy przyjaznych adresów url skontaktuj się z nami. Specjalizujemy się w optymalizacji (przede wszystkim Magento) sklepów internetowych.

Po utworzeniu stron tagów – jeśli do każdego tagu przyporządkujesz kilka – kilkadziesiąt produktów – ilość fraz pochodnych się zwielokrotni. Ważne aby nazwy produktów zawierały pewne szczegóły dotyczące cech danego laptopa (nie tylko marka i model). Dzięki temu możesz uzyskać niesamowite  efekty. Nagle okaże się, że Twój sklep internetowy uzyskał wysoką pozycję dla kilku – kilkunastu fraz pochodnych – składających się z 3, 5 lub więcej słów. np. laptop lenovo full HD, laptop lenovo 15 cali, laptop lenovo i7 8GB itp.

Każda z tych fraz osobno – może da niewiele – ale kilkadziesiąt takich fraz – przyprowadzi do Twojego sklepu klientów.

Jest jeszcze jedna zaleta takiej koncepcji pozycjonowania. Do sklepu trafiają klienci bardziej sprecyzowani na towary które właśnie Ty masz w ofercie. Nie są to klienci szukający „jakichś tam” laptopów. Tacy ludzie (czasem dzieci) przeglądają setki stron, nieraz tylko zdjęcia i prawie nic nie kupują. Natomiast klienci poszukujący konkretnych modeli, konfiguracji i nazw – zazwyczaj są już zdecydowani na zakup.

Jaki klient jest lepszy? Zdecydowany na zakup? Czy pan „ja tylko oglądam”? Odpowiedź jest chyba oczywista.

Przedstawiona powyżej strategia została przedstawiona przeze mnie tylko pobieżnie. Jest to jedna z dziesiątek możliwości samodzielnego – niemal „darmowego” sposobu na osiągnięcie pozycji.

Jeśli chcesz poznać inne metody na to jak podnieść pozycję sklepu internetowego? Koniecznie się ze mną skontaktuj.

kontakt@olinet.pl

783933953

Oferuję innowacyjne metody pozycjonowania, optymalizacji i rozliczeń działań promocyjnych dla sklepów internetowych. Do każdego sklepu podchodzę indywidualnie i elastycznie. To moja przewaga nad wielkimi agencjami reklamowymi. Współpracuję już z kilkoma dobrze prosperującymi sklepami internetowymi, ale powinienem znaleźć jeszcze czas na Twój sklep 🙂

Jak podnieść pozycję sklepu internetowego?

Pusty koszyk? Zoptymalizuj swój sklep internetowy