Spis treści artykułu
Jaki wpływ mają tagi produktów na pozycjonowanie magento?
Większość posiadaczy sklepów internetowych zastanawia się, jak skutecznie pozycjonować swoje witryny. Sklepy internetowe charakteryzują się specyficzną konstrukcją, która zawiera stosunkowo niewiele treści a jednocześnie sporo podstron (każda z innym adresem URL. Dodatkowo wiele produktów posiada kilka obiegowych nazw, ale w sklepie możemy użyć tylko jednej. Przykładem niech będzie „kamera samochodowa” – chcielibyśmy, aby wyświetlała się w google wysoko również dla fraz „rejestrator jazdy”, „wideorejestrator”, „rejestrator trasy”. Jak uzyskać ten efekt bez zaśmiecania strony produktu?
Tagi produktów – pomoc w pozycjonowaniu sklepu internetowego
W tym celu warto użyć tagów produktów. Możemy utworzyć i przypisać do wybranych produktów odpowiednie tagi – czyli słowa kluczowe. Tagi tworzą oddzielne podstrony z własnymi adresami URL które dużo lepiej pozycjonują się w Google dla danej frazy. Wielu właścicieli nie docenia siły działania tagów w swoich sklepach. Jeśli zależy nam na wysokich pozycjach dla niszowych fraz, być może wystarczy samo dodanie tagów do wybranych produktów.
Należy przy tym pamiętać by nie przedobrzyć. Dodanie 5 tagów dla jednego produktu powinno wystarczyć – większa ilość może zaszkodzić pozycji całego sklepu (całej witryny) w Google. Należy też przejrzeć strony tagów – jeśli dla każdego tagu mamy podpiętą tą samą grupę produktów, w dodatku identycznej kolejności, Google potraktuje nasze strony tagów jako zduplikowane treści. Takie strony będą się różnić od siebie tylko jednym słowem w treści – właśnie naszym tagiem. Zduplikowane treści zdecydowanie nie pomogą nam w pozycjonowaniu. Dlatego warto zadbać o to by strony tagów wyglądały naturalnie. Pierwszy krok to odpowiednie połączenie produktów i tagów. Przykładowo jeśli posiadamy w ofercie 10 kamer samochodowych, przypiszmy tag „rejestrator jazdy” tylko do pięciu z nich, tag „wideorejestrator” do sześciu, „rejestrator trasy” do trzech – tak by niejako się nakładały częściowo. Będzie to wyglądać dla Robotów Google bardziej naturalnie.
Większość platform e-commerce nie umożliwia dodania dodatkowych treści do stron tagów, ani meta tytułu i meta opisu. Jeśli zależy nam na pozycjonowaniu trudniejszych fraz, musimy zadbać o te treści. Ponieważ nasza firma specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepów Magento, przygotowaliśmy specjalny moduł który umożliwia dodawanie tekstu, meta tytułów i meta opisów do stron tagów. Umieszczając zoptymalizowane treści na stronach tagów możemy osiągnąć niewiarygodne efekty, które wcześniej wydawały się być poza zasięgiem – mimo wysiłków. Dzięki różnym treściom, różnym meta tytułom i meta opisom unikniemy zduplikowanej treści. Co więcej nasze strony tagów mogą stać się wartościowe merytorycznie dla klientów jak i dla Google.
Jak sprawdzić czy Google wykrył Zduplikowane treści?
Jeśli używasz już tagów, ale nie dodałeś do nich dodatkowych treści możesz zobaczyć w Narzędziach dla Webmasterów podpowiedzi by usunąć zduplikowane treści.
Na ilustracji obok widać gdzie we własnym panelu narzędzi dla webmasterów odnaleźć tą informację. Należy zalogować się na swoje konto google i przejść do narzędzi dla webmasterów. W kolejnym kroku wybieramy witrynę którą chcemy sprawdzić.
Skontaktuj się z nami jeśli Twój sklep nie jest widoczny w Twoich narzędziach dla webmasterów.
Jeśli Google wykrył zduplikowane treści na naszej stronie zobaczymy komunikaty podobne do tych poniżej:
Jak widać Google sugeruje nam co powinniśmy zrobić, aby poprawić „wydajność witryny” oraz „wrażenia użytkowników”. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że jeśli Google coś radzi, w kwestii usprawnienia witryny, to warto wprowadzić wskazówki w życie, i dzięki temu „podobać się” wyszukiwarce jeszcze bardziej.
URL’e stron tagów – również ważne
Poza odpowiednią treścią, meta tytułem i meta opisem bardzo istotnym elementem w pozycjonowaniu jest adres URL. Jego treść i ukryte w nim słowa kluczowe maja olbrzymi wpływ na osiągane pozycje w wynikach. O ile w Magento możemy wpisać URL’e dla stron produktów, stron CMS, oraz stron kategorii, to dla stron tagów nie mamy takiej możliwości. Efektem jest brzydku URL zawierający jakiś numer – przypisany systemowo.
Również w tej kwestii mamy rozwiązanie – moduł, który zmienia brzydkie URL’e na bardziej „SEO friendly” czyli przyjazne wyszukiwarkom. Konkretnie polega to na tym aby adres był taki sam jak tag. Dla przykładu: www.twojadomena.pl/tag/kamera-samochodowa/
Dzięki temu zarówno użytkownik, jaki i wyszukiwarka lepiej orientuje się jakiej treści może się spodziewać na stronie.
Wprowadzenie opisanych przez nas zmian w strukturze sklepu internetowego może przynieść niespodziewanie dobre efekty. A przecież każdy właściciel platformy sprzedażowej wie, że wysoka pozycja w Google jest lepsza niż niska 🙂
Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem opisanych zmian w swoim sklepie internetowym Magento – skontaktuj się z nami. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i pomożemy.
Bardzo fajnie opisane
Przydatne informacje, dzieki