Jaki wpływ mają tagi produktów na pozycjonowanie magento?
Większość posiadaczy sklepów internetowych zastanawia się, jak skutecznie pozycjonować swoje witryny. Sklepy internetowe charakteryzują się specyficzną konstrukcją, która zawiera stosunkowo niewiele treści a jednocześnie sporo podstron (każda z innym adresem URL. Dodatkowo wiele produktów posiada kilka obiegowych nazw, ale w sklepie możemy użyć tylko jednej. Przykładem niech będzie „kamera samochodowa” – chcielibyśmy, aby wyświetlała się w google wysoko również dla fraz „rejestrator jazdy”, „wideorejestrator”, „rejestrator trasy”. Jak uzyskać ten efekt bez zaśmiecania strony produktu?
Tagi produktów – pomoc w pozycjonowaniu sklepu internetowego
W tym celu warto użyć tagów produktów. Możemy utworzyć i przypisać do wybranych produktów odpowiednie tagi – czyli słowa kluczowe. Tagi tworzą oddzielne podstrony z własnymi adresami URL które dużo lepiej pozycjonują się w Google dla danej frazy. Wielu właścicieli nie docenia siły działania tagów w swoich sklepach. Jeśli zależy nam na wysokich pozycjach dla niszowych fraz, być może wystarczy samo dodanie tagów do wybranych produktów.
Należy przy tym pamiętać by nie przedobrzyć. Dodanie 5 tagów dla jednego produktu powinno wystarczyć – większa ilość może zaszkodzić pozycji całego sklepu (całej witryny) w Google. Należy też przejrzeć strony tagów – jeśli dla każdego tagu mamy podpiętą tą samą grupę produktów, w dodatku identycznej kolejności, Google potraktuje nasze strony tagów jako zduplikowane treści. Takie strony będą się różnić od siebie tylko jednym słowem w treści – właśnie naszym tagiem. Zduplikowane treści zdecydowanie nie pomogą nam w pozycjonowaniu. Dlatego warto zadbać o to by strony tagów wyglądały naturalnie. Pierwszy krok to odpowiednie połączenie produktów i tagów. Przykładowo jeśli posiadamy w ofercie 10 kamer samochodowych, przypiszmy tag „rejestrator jazdy” tylko do pięciu z nich, tag „wideorejestrator” do sześciu, „rejestrator trasy” do trzech – tak by niejako się nakładały częściowo. Będzie to wyglądać dla Robotów Google bardziej naturalnie.
Większość platform e-commerce nie umożliwia dodania dodatkowych treści do stron tagów, ani meta tytułu i meta opisu. Jeśli zależy nam na pozycjonowaniu trudniejszych fraz, musimy zadbać o te treści. Ponieważ nasza firma specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepów Magento, przygotowaliśmy specjalny moduł który umożliwia dodawanie tekstu, meta tytułów i meta opisów do stron tagów. Umieszczając zoptymalizowane treści na stronach tagów możemy osiągnąć niewiarygodne efekty, które wcześniej wydawały się być poza zasięgiem – mimo wysiłków. Dzięki różnym treściom, różnym meta tytułom i meta opisom unikniemy zduplikowanej treści. Co więcej nasze strony tagów mogą stać się wartościowe merytorycznie dla klientów jak i dla Google.
Jak sprawdzić czy Google wykrył Zduplikowane treści?
Jeśli używasz już tagów, ale nie dodałeś do nich dodatkowych treści możesz zobaczyć w Narzędziach dla Webmasterów podpowiedzi by usunąć zduplikowane treści.
Na ilustracji obok widać gdzie we własnym panelu narzędzi dla webmasterów odnaleźć tą informację. Należy zalogować się na swoje konto google i przejść do narzędzi dla webmasterów. W kolejnym kroku wybieramy witrynę którą chcemy sprawdzić.
Skontaktuj się z nami jeśli Twój sklep nie jest widoczny w Twoich narzędziach dla webmasterów.
Jeśli Google wykrył zduplikowane treści na naszej stronie zobaczymy komunikaty podobne do tych poniżej:
Jak widać Google sugeruje nam co powinniśmy zrobić, aby poprawić „wydajność witryny” oraz „wrażenia użytkowników”. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że jeśli Google coś radzi, w kwestii usprawnienia witryny, to warto wprowadzić wskazówki w życie, i dzięki temu „podobać się” wyszukiwarce jeszcze bardziej.
URL’e stron tagów – również ważne
Poza odpowiednią treścią, meta tytułem i meta opisem bardzo istotnym elementem w pozycjonowaniu jest adres URL. Jego treść i ukryte w nim słowa kluczowe maja olbrzymi wpływ na osiągane pozycje w wynikach. O ile w Magento możemy wpisać URL’e dla stron produktów, stron CMS, oraz stron kategorii, to dla stron tagów nie mamy takiej możliwości. Efektem jest brzydku URL zawierający jakiś numer – przypisany systemowo.
Również w tej kwestii mamy rozwiązanie – moduł, który zmienia brzydkie URL’e na bardziej „SEO friendly” czyli przyjazne wyszukiwarkom. Konkretnie polega to na tym aby adres był taki sam jak tag. Dla przykładu: www.twojadomena.pl/tag/kamera-samochodowa/
Dzięki temu zarówno użytkownik, jaki i wyszukiwarka lepiej orientuje się jakiej treści może się spodziewać na stronie.
Wprowadzenie opisanych przez nas zmian w strukturze sklepu internetowego może przynieść niespodziewanie dobre efekty. A przecież każdy właściciel platformy sprzedażowej wie, że wysoka pozycja w Google jest lepsza niż niska 🙂
Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem opisanych zmian w swoim sklepie internetowym Magento – skontaktuj się z nami. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i pomożemy.