Seo – czyli pozycjonowanie stron internetowych, w bezpośrednim tłumaczeniu oznacza optymalizację witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek. Polega na szeregu prac które trzeba wykonać na samej stronie www, jak i poza nią.

Czym zajmuje się agencja SEO?

Agencja SEO, to firma która specjalizuje się w pozycjonowanie stron internetowych. W ramach pracy nad optymalizacją strony www pod kątem wyszukiwarki wykonujemy następujące zadania:

  1. Podłączenie strony do Google search console. Jeśli strona internetowa ma już założony profil w GSC, to agencja seo z pewnością poprosi o przydzielenie dostępu do tego narzędzia.
  2. Audyt SEO. Pierwszym zadaniem od którego agencja seo powinna zacząć pracę jest audyt SEO. Więcej na ten temat przeczytasz w dalszej części artykułu.
  3. Optymalizacja merytoryczna strony www. Chodzi o to by witryna zawierała wszystkie niezbędne treści związane z działalnością. Dlatego na podstronach muszą zostać wyczerpująco opisane produkty lub usługi oferowane przez właściciela strony. Dbamy o to by wszystkie treści były zgodne z planem content marketingu.
  4. Optymalizacja techniczna witryny www. Przede wszystkim chodzi o to, by witryna działała szybko. Skrypty, arkusze stylów oraz obrazki muszą wczytywać się błyskawicznie. Strona nie powinna mieć ślepych zaułków. Wszystkie linki i zakładki powinny prowadzić do wartościowych treści. Nic nie powinno zaskakiwać klienta. Każdy przycisk i link muszą być dobrze opisane. Na każdym etapie podróży przez stronę musi być dostępna przejrzysta i logiczna nawigacja pozwalająca przejść dalej, ale także cofnąć się o jeden krok. Na optymalizację techniczną składa się wiele elementów które nie sposób tu wszystkie wymienić min. mapa przekierowań adresów URL.
  5. Optymalizacja UX strony internetowej. Zagadnienie nieco powiązane z wcześniejszym (optymalizacją techniczną), jednak bardziej skupiające się na tym, by użytkownik robił na stronie dokładnie to czego od niego oczekujemy. Wpływ na to mają oczywiście prędkość wczytywania i właściwa nawigacja. Ale UX zajmuje się również tym, by uwypuklić, klientowi przyciski i linki które finalnie zbliżą go do dokonania konwersji na której nam zależy. Dla przykładu, wszystkie numery telefonów powinny być klikalne i umożliwiać bezpośrednie połączenie. Przyciski „dodaj do koszyka”, „wyślij formularz” itd. muszą być dobrze widoczne, duże i łatwo klikalne. Natomiast „cofinj”, „anuluj” i inne linki (niezbędne do linkowania wewnętrznego) muszą być niewielkie i mieć formę zwykłych linków.
  6. Link building. Tworzenie link buildingu, to jedno z trudniejszych zadań agencji SEO. Polega na zdobywaniu wartościowych linków przychodzących do witryny. Wartościowe linki pochodzą z zaufanych witryn, które wykazują pewien poziom eksperckości w danej dziedzinie. Link bulding jest też kosztowny i czasochłonny. Trzeba znaleźć odpowiednie witryny do osadzenia linków, oraz różnymi sposobami „dogadać” się z ich właścicielami na umieszczenie linków, a najlepiej całych artykułów pozycjonujących.
  7. Linkowanie wewnętrzne. Niezwykle ważny element pozycjonowania. Polega na odpowiednim dodawaniu i optymalizacji linków wewnętrznych w witrynie. Pozwala na właściwy przepływ tzw link juice. Dzięki właściwemu linkowaniu wewnętrznemu agencje seo są w stanie niejako za rączkę poprowadzić bota Google po witrynie. Istotne jest nie tylko to gdzie linki zostaną umieszczone, gdzie prowadzą, ale też jaki mają „anchor tekst”.
  8. Pisanie zoptymalizowanych artykułów na bloga. Chodzi o to by upiec 2 pieczenie na 1 ogniu. Chcemy przyciągnąć potencjalnych klientów, ale też przypodobać się wyszukiwarce google. A więc artykuły muszą być ciekawe i przyjemne do czytania – przejrzyste. Ale też zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki, Muszą posiadać odpowiednią strukturę na którą składają się nagłówki, akapity, obrazki, wypunktowania, FAQ, dane stukturalne, Meta tytuł i Meta opis.

Pozycjonowanie stron a content marketing

Pozycjonowanie stron internetowych ma bardzo ścisły związek z content marketingiem. Niestety wiele agencji SEO nie robi tego poprawnie. Tworzone treści są przede wszystkim zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki, ale nie mają odpowiedniej wartości dla potencjalnych klientów. Teksty te nie zachęcają we właściwy sposób do skorzystania z usługi lub zakupów w witrynie. Aby robić to dobrze, warto w treść artykułów wplatać przyciski call to action, listy lub karuzele produktów, a w podsumowaniu zawsze warto dodać dane kontaktowe do firmy. Jako agencja marketingowa pozycjonowanie stron internetowych stanowi naszą główną specjalność, dzięki czemu pomagamy firmom zwiększać ich widoczność w sieci. Wybierając naszą agencję pozycjonującą, zyskujesz pewność, że każdy aspekt Twojej witryny zostanie dokładnie przeanalizowany pod kątem możliwości optymalizacyjnych

Co to jest agencja Performacne Marketing? SEO i SEM

Agencja performance marketing, skupia się na tym, by nie tylko pozycjonować stronę internetową, ale też wycisnąć jak najwięcej z pozyskanego ruchu. W związku z tym, agencja taka prowadzi również kampanie Google ADS. Specjaliści od marketingu internetowego skupiają się na tym, by od początku do końca „zaopiekować się” internautą który trafi na stronę klienta. Dobra agencja seo, regularnie analizuje ruch na stronie i bada wiele konwersji wspomaganych oraz innych czynników tj. współczynnik odrzuceń.

W Olinet zalecamy kampanie google ads jako idealne wsparcie dla pozycjonowania. W tym przypadku w branży marketingu internetowego, mówi się, że 1+1 daje 3. A więc pozycjonowanie + kampanie reklamowe dają sumarycznie dużo lepsze wyniki niż każda z tych metod marketignowych prowadzona osobno.

Dlatego zalecamy skorzystać z obu usług w jednej agencji reklamowej. Odpowiednia optymalizacja SEO landing page’ów przyczynia się do dużo lepszych wyników reklam Google ADS. Z drugiej strony, dane pochodzące z Google ADS, mogą być niesamowitą inspiracją do pozycjonowania.

Performance marketing, skupia się na pozyskiwaniu jak największej liczby lub w przypadku sklepów internetowych, jak największej wartości konwersji. Celem nie jest samo pozyskanie ruchu, ale pozyskanie wartościowego ruchu.

Czym różni się pozycjonowanie sklepów internetowych od pozycjonowania stron?

Z technicznego punktu widzenia, pozycjonowanie stron niewiele różni się od pozycjonowania sklepów internetowych. Jednak struktura tych typów witryn jest nieco inna. Inaczej też prowadzi się content marketing.

Na stronach firm usługowych zwykle wystarczy zoptymalizować 5, 10 lub 15 podstron opisujących usługi firmy. Później prowadzi się bloga zawierającego wartościowe treści.

W sklepie internetowym, trzeba zadbać o wszystkie strony kategorii, ale również o wszystkie produkty. Oczywiście w wielu sklepach są tysiące produktów. Dlatego dobra agencja seo, potrafi wraz z klientem wybrać najważniejsze produkty, które będą pozycjonowane w pierwszej kolejności. Poza tym oczywiście też warto założyć bloga, który będzie swego rodzaju poradnikiem. To prawdziwe pole do popisu dla specjalistów od content marketingu.

A więc w sklepach internetowych tej pracy jest dużo więcej. Właściciele sklepów często wpadają w pułapkę, chęci ciągłego poszerzania asortymentu. Jednak bez zapewnienia zoptymalizowanej treści dla wszystkich produktów, zwykle kończy się to fiaskiem.
Dlatego dobra agencja seo potrafi doradzić klientowi w jakim kierunku poprowadzić internetowy biznes by uzyskać jak najlepsze efekty finansowe.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron zapewnia podnoszenie pozycji w SERPach – SERP to strona wyników wyszukiwania w wyszukiwarce np. Google. Wysokie pozycje w SERP’ie powodują, że więcej klientów odwiedza Twoją stronę internetową. Jednak Dobra agencja seo powinna wskazać słowa kluczowe, na których warto skupić się w pierwszej kolejności.

Wartościowy link building

Pozycjonowanie strony internetowej to również skomplikowany proces zdobywania wartościowych linków zewnętrznych, co jest jednym z naszych głównych zadań jako agencji SEO.

Na czym polega wartościowy link building? Chodzi o zdobywanie linków ze stron powiązanych tematycznie. Jak jednak zdobyć te linki? Jest na to kilka sposobów.
Najlepszy z nich to pisanie artykułów tematycznych związanych z Twoją działalnością.
W zależności od branży, możesz przygotować artykuły eksperckie, a później poprosić o ich publikację w wybranych serwisach. Zależnie od typu serwisu i jego popularności, publikację może udać zlecić się za darmo (obecnie bardzo rzadko), lub też za opłatą.
W sieci dostępne są serwisy specjalizujące się w pośrednictwie między pozycjonerami a właścicielami blogów i serwisów informacyjnych. Jedną z takich firm jest whiteprees. Zaawansowana wyszukiwarka pozwala znaleźć witrynę powiązaną tematycznie i zlecić publikację napisanego wcześniej tekstu z linkiem dofollow lub nofollow.

Ceny sensownych publikacji zaczynają się od kilkuset złotych za artykuł po kilkadziesiąt tys pln za jeden tekst.

Inną metodą jest samodzielna budowa własnej sieci blogów tzw PBN. Specjaliści z agencji seo budują sieć blogów dotyczących tematyki klienta. Odpowiednie linkowanie i content marketing na tych blogach pozwalają uzyskać całkiem niezłe wyniki – w szczególności dla fraz niszowych i long-tailowych.
Kluczowym elementem strategii naszej agencji jest pozycjonowanie stron www, co zapewnia ich szybkie ładowanie się i poprawę ogólnej użyteczności dla użytkowników

Audyt SEO

Audyt strony jest bardzo ważnym elementem działań pozycjonera. Pozwala na samym początku współpracy określić stan techniczny witryny. Pomaga ustalić na jakie słowa kluczowe serwis jest już widoczny w Google. Pozwala znaleźć słowa kluczowe, które są blisko TOP 10 i z niewielkim wysiłkiem będzie można o nie powalczyć.

Audyt strony ma na celu wykazać, co w pierwszej kolejności należy poprawić w witrynie, aby zaczęła się ona częściej i wyżej pojawiać w wynikach wyszukiwania.

Jeśli już rozmawiałeś z jakąś agencją SEO, z pewnością wiesz, że oferowane są płatne i darmowe audyty. Musisz wiedzieć że darmowa usługa da Ci tylko pobieżne dane. Płatny raport będzie dużo bardziej rozbudowany. Specjalista ds SEO poświęci więcej czasu – często wiele godzin by przygotować nie tylko suche dane, ale też wnioski i konkretne zalecenia do zwiększenia widoczności witryny.

Jak szybko wzrośnie widoczności strony internetowej?

Profesjonalna agencja seo, nie będzie obiecywać gruszek na wierzbie. W zależności od pakietu jaki wybierzesz (czyli ile treści miesięcznie zostanie opublikowanych), możesz spodziewać się różnych wyników. Jeśli w każdym miesiącu dana agencja seo, opublikuje 1-2 teksty na stronie, pierwszych efektów możesz spodziewać się po 6 miesiącach.

Jeśli natomiast, treści powstanie dużo więcej – np. 5, 7 lub 10 miesięcznie, możesz zauważyć efekty już po pierwszym miesiącu. Z pewnością powinna wzrosnąć liczba fraz long tail na które będzie widoczna Twoja storna.

Jednak, aby wbić do top10 trudne frazy kluczowe, trzeba będzie poczekać dłużej. W niektórych przypadkach może to okazać się nawet niemożliwe. Warto więc szczerze rozmawiać z opiekunem SEO. Możliwości będą zwykle lepiej widoczne po pierwszych miesiącach współpracy.

Jeśli jednak pozycjoner obiecuje Ci pierwszą pozycję, lub wyniki w TOP3, powinna zapalić Ci się lampka. Nikt, naprawdę nikt nie może obiecać takich wyników. Wyszukiwarka to „żywy organizm”, a pozycjonowanie to ciężka praca. Musisz pamiętać, że konkurencja też wykonuje tą ciężką pracę. I skoro są już jakieś strony w TOP10 na popularne zapytania na których Ci zależy, na pewno nie znalazły się tam przez przypadek. Chcąc ich wyprzedzić musisz być po prostu lepszy. Czasem jednak nie da się być lepszym od Allegro, OLX lub innych wielkich serwisów które rankują na interesujące Cię frazy w TOP3. Trzeba się z tym pogodzić.

Dlatego właśnie pisałem wcześniej, że idealnym uzupełnieniem pozycjonowania jest kampania Google ADS.

Jak wybrać agencję SEO?

Skoro już jesteś na naszej stronie internetowej, zachęcamy Cię do wyboru Olinet jako agencji SEO. Jeśli jednak nie zdecydujesz się na współpracę z nami, mimo wszystko chcielibyśmy udzielić Ci kilku wskazówek.

Wybierając agencję seo, możesz powinieneś zwrócić uwagę na kilka czynników:

  • Czy agencja rozlicza się za wyniki? Współpracując z agencją seo, będziesz chciał płacić za wyniki, a nie tylko za prowadzone przez nich prace. W końcu skuteczne pozycjonowanie, jest dla Ciebie najważniejsze.
  • Czy strona agencji jest wysoko w wynikach wyszukiwania związanych z pozycjonowaniem? Oczywiście w tej branży konkurencja jest olbrzymia. W top10 może być tylko 10 agencji. Jednak możesz łatwo sprawdzić na jakie inne frazy wyświetla się strona firmy którą zamierzasz wybrać. Używając np. SEMStorm, możesz się zorientować, czy liczba słów kluczowych na które jest widoczna strona wybranej agencji ciągle rośnie?
  • Czy Twój opiekun poświęci Twojej witrynie odpowiednio dużo czasu? Zastanów się jaka jest stawka godzinowa specjalisty SEO. A ile przyjdzie Ci zapłacić każdego miesiąca?
  • Czy agencja seo zaproponowała audyt SEO na początku współpracy? Czy masz możliwość wyboru darmowego Audytu i płatnego audytu? jaki jest zakres tych raportów?

Czy Twoja agencja tworzy strony internetowe i sklepy internetowe?

Dobrze jest wybrać agencję która sama tworzy strony i sklepy internetowe. Dzięki temu, masz pewność, że będą oni w stanie wesprzeć Cię w niektórych elementach technicznych związanych z optymalizacją onsite.

Często typowe działania SEO, są sprzeczne z optymalizacją UX. UX skupia się na tym by strona była ładna i funkcjonalna, a czyste pozycjonowanie na tym by strona podobała się wyszukiwarce. Dlatego wybór agencji seo która zajmuje się również tworzeniem stron internetowych i sklepów, da gwarancję, że zostanie zachowana równowaga między optymalizacją pod użytkownika, a optymalizacją pod wyszukiwarki.

Brak ukrytych kosztów

Współpracując z Olinet w zakresie seo, masz gwarancję, że nie pojawią się żadne dodatkowe koszty, nie zawarte w ofercie ani umowie. O wszelkich zmianach cen naszych usług informujemy naszych klientów z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.
Podobnie gdy proponujemy klientowi dodatkowe wydatki np. na publikację zewnętrzną, omawiamy kwestię i solidnie uzasadniamy każdy wydatek.

Podpisując umowę ustalamy limit wydatków. Dzięki temu, nie musisz się martwić, że koszty pozycjonowania wzrosną do jakichś niebotycznych wartości, gdy osiągniemy sukces w wyszukiwarce.

Bez umowy długoterminowej

Agencja seo Olinet podpisuje umowy o pozycjonowanie na czas nieokreślony z jednomiesięcznym wypowiedzeniem. Oznacza to, że nie musisz zobowiązywać się na współpracę przez rok lub dłużej. Jesteśmy agencją Seo pewną swojej skuteczności i sprawdzonych metod. Wychodzimy z założenia, że jeśli będziesz zadowolony z naszych usług, to nasza współpraca będzie trwała.

Kto może skorzystać z naszych usług?

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług klientów którzy posiadają pewną świadomość dotyczącą pozycjonowania. Chodzi o zrozumienie, że pozycjonowanie to długotrwały proces w marketingu internetowym. Podjęcie działań seo to strategia długoterminowa. W większości przypadków to inwestycja, która zaczyna się zwracać po kilku miesiącach intensywnej pracy.

Na chwilę obecną (luty 2023) rozpoczynamy współpracę SEO, z firmami, które są gotowe przeznaczyć na pozycjonowanie minimum 2000 PLN miesięcznie.

Dlaczego warto wybrać agencję seo OLINET?

Jesteśmy małą rodzinną firmą. olinet Agencja SEO i SEM Trzon Olinet stanowi rodzeństwo – Szymon Rachut i Zofia Jochemska. Współpracujemy również z freelancerami i podwykonawcami. W naszej pracy staramy się być zawsze na bieżąco. Ostatnio na fali jest AI, wykorzystywana do pozycjonowania stron i tworzenia treści. Dzięki takim działaniom, pozycjonowanie stron internetowych przekłada się na realne korzyści dla Twojej firmy, zwiększając jej widoczność wśród potencjalnych klientów.

Prowadzimy również kampanie reklamowe Google ADS. Jesteśmy w stanie Skumulować wyniki z reklam, z efektami pozycjonowania.

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Nie bierzemy zbyt dużo na swoją głowę. Gdy mamy zbyt dużo pracy, nie podpisujemy kolejnych umów. Jako agencja SEO i SEM, staramy się rozsądnie podchodzić do naszych możliwości i możliwie najlepiej wykorzystywać nasze umiejętności.