Duża część sukcesu, jaki niesie ze sobą skuteczny marketing, opiera się na grze słów. Poszczególne wyrazy mogą nieść ze sobą silnejsze przesłanie niż ich synonimy. Marketingowcy wiedzą jak przeredagować zwykły tekst w przekonującą reklamę. A ty – czy wiesz jakie chwyty marketingowe możesz zastosować na swojej stronie internetowej by zwiększyć grono klientów?
Spis treści artykułu
Chwyty marketingowe – poznaj 9 słów, które zmienią Twoje spojrzenie na reklamę
„TY”
W całym marketingu chodzi głównie o klienta! Dlatego w treściach tworzonych na stronę internetową, staraj się zwracać bezpośrednio do klienta. Na przykład zamiast tekstu typu: „Zniżka na cały asortyment” lepiej jest użyć zwrotu w rodzaju „Mamy dla Ciebie specjalną zniżkę!”. Proste, prawda?
„ZA DARMO”
Kto się oprze czemuś oferowanemu za darmo? Dlatego zamiast po prostu oferować klientom zapisanie się do newslettera, przygotuj freebie – krótki, darmowy kurs emailowy, darmowy pdf, darmowy przewodnik… W zamian za to, otrzymasz od klientów ich adresy mailowe i będziesz mógł przypominać się im oraz informować o zmianach i zniżkach w swojej ofercie.
„PONIEWAŻ”
Aby sprzedawać w internecie, nie wstarczy jedynie powiedzieć klientowi, że mamy dla niego jakiś produkt. Musimy wyjaśnić, dlaczego klient ten produkt potrzebuje! Podobnie powinna wyglądać nawigacja na stronie – nie wystaczy poinformować klienta, że oferujesz newsletter, piszesz bloga, czy masz fanpage na Facebooku. Aby zachęcić go do zajrzenia w te miejsca, podaj powód dla którego powinien to zrobić – wspomnij, że newsletter zawiera darmowe wskazówki dla przedsiębiorców, a na fanpage’u klienci znajdą kody rabatowe do Twojego sklepu.
„BEZ ZOBOWIĄZAŃ”
Ludzie nie lubią się zobowiązywać. Nie lubią ryzykować. Zawarcie w tekście frazy „bez zobowiązań” sprawi, że klientowi łatwiej będzie Tobie zaufać.
„TAJNY”
Każdy z nas lubi sekrety! Wspomnieie o „tajnym składniku” lub „nietypowym sposobie” wzbudza ciekawość i pobudza klientów do przeczytania Twojego artykułu, kupienia Twojego ebooka czy zapisania się do newslettera.
„NATYCHMIASTOWY”
„Natychmiastowa wysyłka”, „natychmiastowy dostęp” czy „natychmiastowy kontakt” uspokaja niecierpliwych klientów! Dzięki temu mają pewność, że poświęcony przez nich czas i pieniądze szybko się opłacą!
„EDYCJA LIMITOWANA”
Informacja o limitowanej ilości lub limitowanym czasie dostępu do jakiegoś produktu lub usługi budzi uczucie nagłej potrzeby. W rezultacie klienci, którzy nie byli zdecydowani na zakup, są gotowi złożyć zamówienie, po to tylko, by skorzystać z limitowanej oferty.
„PROSTY”
Jeśli proces zakupu lub zamówienia usługi jest zbyt skomplikowany, wielu klientów nie zdecyduje się na poświęcenie swojego czasu i środków. Dlatego już na samym początku zapewnij ich, że to prosty, łatwy i szybki proces!
„NIE PRZEGAP”
Fraza typu „nie przegap!” odwołuje się do lęku przed stratą. Dlatego gdy oferujesz zniżkę na swoje usługi lub produkty, poinformuj klienta, że “promocja trwa jeszcze tylko 2 dni!”. Strach przed stratą spowoduje, że klienci będą szybko kupować zamiast długo się zastanawiać!
Aby treści na Twojej stronie internetowej niosły ze sobą mocniejszy przekaz, były bardziej przekonujące i przejrzyste, pamiętaj o stosowaniu powyższych fraz. Aby dowiedzieć się więcej o psychologii sprzedaży i poznać ciekawe chwyty marketingowe, przeczytaj ten artykuł: