To oczywiste, że aby skutecznie wypozycjonować swoją stronę internetową, niezbędne jest przemyślane i odpowiednio zaplanowane używanie fraz kluczowych. W sytuacji, gdy chcesz uzyskać wysoką pozycję dla konkretnego słowa kluczowego, może pojawić się pokusa by używać go wielokrotnie w wielu różnych postach na blogu. Z tego artykułu dowiesz się dlaczego to nie jest właściwe i co możesz zrobić w zamian!

 

Nie twórz konkurencji swoim własnym artykułom!

Pierwszym i głównym powodem, dla którego nie powinno się używać frazy kluczowej zbyt wiele razy, jest to, że nie chcemy konkurować z samymi sobą o pozycję w Google. Jeśli zoptymalizujemy dwa różne artykuły pod kątem tego samego słowa kluczowego, informujemy Google, że oba są odpowiedzią dla osób wyszukujących daną frazę kluczową, i że chcemy, aby oba artykuły pojawiały się w wynikach wyszukiwania. Co w tym złego?

Twoja witryna musi cieszyć się naprawdę ogromnym autorytete by zająć aż dwa miejsce w top 10 wyszukiwań Google! Dość trudne i czasochłonne jest zdobycie i utrzymanie miejsca w pierwszej dziesiątce dla jednego artykułu! Dlatego aktualizuj swój wpis i napisz kilka innych dotyczących niewielkiej odmiany frazy kluczowej. Gdy Twój oryginalny artykuł na dobre zadomowi się w top 10, możesz zastanowić się nad stworzeniem kolejnego wpisu z tą samą frazą kluczową.

 

Popularne słowa kluczowe a frazy long tail

Jakie jest słowo kluczowe dla którego chciałbyć wylądować w pierwszej dziesiątce? Jeśli dopiero zaczynasz reklamować się w sieci, osiągnięcie tego celu może okazać się trudne. Dlaczego?

Nie ulega wątpliwości, że krótkie i rzeczowe frazy są najczęściej wyszukiwanymi przez internautów. Tym samym, są też „obiektem pożądania” wielu firm i sklepów internetowych. Dlatego kokurencja może się okazać zbyt duża jeżeli dopiero zaczynasz pozycjonować swoją witrynę!

Co możesz zrobić? Stwórz długi, rzeczowy i naprawdę wartościowy artykuł zawierający popularną frazę kluczową, a następnie skup się na tworzeniu wpisów zawierających pochodne frazy long tail. Krótko mówiąc, słowa kluczowe long tail to frazy zawierające więcej niż trzy słowa i ściśle specyfikujące produkt, który starasz się sprzedać. Dlatego Twój research powinien skupić się na frazach zawierających przynajmniej 3 słowa.

Zadbaj o to, by wpisy zawierające long tail linkowały do tego pierwszego, najważniejszego artykułu zawierającego frazę kluczową. Dzięki temu poinformujesz Google, który z artykułów jest najważniejszy i tym samym podniesiesz swoją pozycję w wynikach wyszukiwania!

Chcesz wiedzieć więcej? Oto dwa artykuły, które musisz przeczytać!

Wszystko o pozycjonowaniu long tail

Skuteczne pozycjonowanie – czym są słowa kluczowe?