Pozycjonowanie Long Tail

Wybierz najlepsze frazy dla Twojego sklepu internetowego

Przynoszące zyski pozycjonowanie Long Tail opiera się na zrozumieniu czego tak naprawdę szukają Twoi klienci.

Dlatego najlepiej jest zacząć od szczegółowego research-u fraz wpisywanych przez użytkowników zainteresowanych produktem jaki oferujesz.

 

Czym jest słowo kluczowe long tail?

Krótko mówiąc, long tail (z ang. długi ogon) to fraza kluczowa, która zawierają więcej niż trzy słowa i ściśle specyfikuje produkt, który starasz się sprzedać. Dlatego Twój research powinien skupić się na frazach zawierających przynajmniej 3 słowa.

Jednowyrazowe słowa kluczowe, oprócz ogromnej ilości wyszukiwań, generują również bardzo dużą konkurencję ze strony innych firm pozycjonujących swoje produkty na to samo hasło. Bardzo trudno jest utrzymać się w pierwszej dziesiątce, gdyż wiele sklepów internetowych i innych witryn walczy o tę pozycję. Nieco lepiej ale nadal podobnie wygląda to w kwestii fraz dwuczłonowych.

Poza tym, frazy składające się z jednego czy dwóch słów są bardzo ogólnikowe. Wyobraź sobie, że użytkownik wpisuje w okno wyszukiwarki słowo “buty” lub “wygodne buty”. Z pewnością otrzyma wiele wyników wyszukiwania. Czy jednak można powiedzieć, że jest to klient zdecydowany na zakup któregokolwiek z produktów? Być może kilkugodzinne poszukiwania zakończą się pomyślną transakcją. Niestety jednak, najbardziej prawdopodobne jest to, że użytkownik chce się jedynie zorientować w najnowszych trendach i ofercie na rynku.

 

Wybierz niszowe frazy long tail

Kiedy jednak wpisuje bardziej złożoną frazę, np. “damskie skórzane kozaki na słupku rozmiar 38”, wygląda na to, że dokładnie takiego produktu potrzebuje. Wie, że wpisując hasło “buty” spędzi godziny na bezowocnym poszukiwaniu produktu, a przecież nie ma na to ani czasu, ani ochoty. Dlatego ogranicza liczbę wyszukiwań do tych, które naprawdę go interesują. Gdy odnajdzie odpowiedni produkt, zdecyduje się na jego kupno. Co ciekawe, w podanej frazie nie padło nawet słowo “buty”, a przecież chodziło o zakup butów, prawda?

Stosując pozycjonowanie long tail, dużo łatwiejsze jest wybicie się na pierwsze wyniki wyszukiwań. Dzieje się tak ze względu na mniejszą konkurencję. Trafisz również do grupy odbiorców bardziej zdecydowanych na zakup Twojego konkretnego produktu. Łatwiejsze jest zatem doprowadzenie do transakcji i zdobycie nowego klienta – i to zadowolonego klienta, który szybko znalazł to czego szukał i zachował pozytywne wrażenie na temat Twojego sklepu internetowego!

Jak zatem odnaleźć odpowiednie frazy long-tail, które podkręcą sprzedaż w Twoim sklepie internetowym i zdobędą wiernych klientów?

Mamy na to sposoby!

Skontaktuj się z nami, a wspólnie opracujemy najbardziej optymalną strategię dla Twojego biznesu!