Dzięki audytowi SEO witryna może osiągnąć wyższe wyniki w wyszukiwarce. Taka analiza jasno pokazuje, co trzeba ulepszyć na danej stronie, aby zajmowała ona lepsze pozycje. Wnioski są przedstawione w formie jasnych instrukcji. Na każdym z etapów pracy specjalista od SEO korzysta z dostosowanych, profesjonalnych narzędzi.

Audyt SEO – jak to się robi?

Pozycjoner zaczyna audyt strony od sprawdzenia jej aktualnej pozycji w wyszukiwarce. Analizuje takie elementy jak:

  • słowa kluczowe, na dla których strona wyświetla się wysoko w wyszukiwarce
  • linki przychodzące i wychodzące
  • zachowanie użytkowników na stronie
  • skuteczność określonych działań, np. call to action

Następnie dokładnie bada witryny konkurencyjnych firm lub stron o zbliżonej tematyce. Do analizy konkurencji służą mu specjalne, stworzone w tym celu narzędzia. Warto znać swoje słabe i mocne strony na tle innych – pozwala to wzmacniać te pierwsze i niwelować te drugie.

Wewnętrzna analiza strony

Czas na konkretne, widoczne działania w audycie SEO, czyli zbadanie struktury HTML witryny. Chodzi tutaj przede wszystkim o elementy takie jak:

  1. Znaczniki meta – służą do opisu strony. Znajdują się w sekcji <head> oraz <body>. Do tych pierwszy należy opis, słowa kluczowe i tytuł strony. Należy skonstruować je bardzo starannie, zgodnie z praktykami aprobowanymi przez Google. Zaś znaczniki meta, które ułatwiają nawigację użytkownikom, a także czytnikom ekranów, to podział strony na odpowiednie sekcje oraz nagłówki (od H1 do H6).
  2. Poprawne opisanie i wyświetlanie się obrazkówgrafika na stronie powinna być jasno opisana, przy czym w szczególności należy zwrócić uwagę na atrybut alt – czyli tekst alternatywny. W ramach SEO audytu wykonuje się również analizę czasu ładowania się obrazków. Jeśli rozmiary obrazków są dobrze dopasowane i zastosowano wysoki stopień kompresji, grafiki ładują się szybko. Szybkie ładowanie się mediów spodoba się zarówno użytkownikom jak i wyszukiwarce.
  3. Jakość kodu i jego proporcji do treści – przejrzysty, poprawnie napisany i możliwie najkrótszy kod zapewnia szybsze ładowanie się witryny, a odpowiedni stosunek treści do kodu zwiększa jej wiarygodność. Kod musi być też wolny od błędów. Większość przeglądarek radzi sobie z popularnymi błędami HTML i wyświetla poprawnie takie strony. Nie oznacza to jednak, że strona jest napisana poprawnie i można pozostawić taki stan rzeczy. Błędy HTML obniżają wiarogodność strony w oczach Google.

Pora zajrzeć jeszcze głębiej…

Skrupulatna analiza struktury HTML już wykonana. Nadeszła chwila na przestudiowanie samej treści. Jest jedna rzecz, której Google szczególnie się nie lubi i przez którą można mieć problem z indeksowaniem strony – to duplikacja treści.

„Google dokłada wszelkich starań, by indeksować i pokazywać jedynie strony zawierające wyróżniające się treści.” (źródło: support.google.com)

Jeśli tekst na stronie jest skopiowany, ma ona marne szanse na zajęcie wysokich pozycji. Co więcej, dotyczy to również miejsc, z których pochodzą linki prowadzące na optymalizowaną stronę. Inne, niekorzystne zjawiska to niska jakość treści lub jej brak. Do stworzenia tekstów na strony poleca się skorzystanie z usług copywriterów. Zwróć szczególną uwagę na to by treść odpowiadała na pytanie jakie zadaje internauta odnajdujący Twoją stronę. To bardzo istotne. Sztuczna inteligencja skanująca nasze strony coraz lepiej rozumie tekst, jego wydźwięk, a nawet emocje które przekazujesz. Dlatego pisząc ten artykuł: „Co powinien zawierać audyt SEO?” – staram się odpowiedzieć właśnie na to pytanie.

Recepta na sukces

Pozycjoner bada również inne czynniki, jeśli charakter danej strony tego wymaga. Gdy zbierze wszystkie informacje, opracowuje dwa ważne pliki:

  • listę elementów, jakie należy poprawić, aby polepszyć pozycję witryny w Internecie
  • listę dopasowanych słów kluczowych

Klient otrzymuje dokument a w nim jasne wskazówki na temat tego, co musi zmienić. Może wprowadzić poprawki samodzielnie, jednak lepiej, jeśli skorzysta z pomocy specjalisty od pozycjonowania.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt SEO?

Zgodnie z opinią ekspertów ze strony ranktrackr.com audyt SEO niesie ze sobą takie korzyści jak:

  • zdobycie wiedzy na temat aktualnego stanu firmowej witryny
  • poznanie problemów, które mogą zmniejszać widoczność strony w Google
  • usunięcie błędów na stronie, które do tej pory mogły zniechęcać Internautów
  • polepszenie wyników sprzedaży
  • poznanie konkurencji i sposobów na to, aby ją wyprzedzić

Jak widać, audyt to rozwiązanie, po które powinna sięgnąć każda organizacja, chcąca rozwijać swą działalność w Internecie. Żeby analiza była skuteczna, warto zlecić ją profesjonalistom. Audyt SEO warto wykonać co najmniej co 2 lata. Standardy internetowe zmieniają się bardzo szybko, dlatego warto utrzymywać stronę w jak najlepszej kondycji – dopasowanej do aktualnych wytycznych. Za każdym razem gdy wprowadzasz większe zmiany na stronie, lub też wdrażasz na niej nowe technologie jest to idealny moment aby zlecić taki audyt.

 

Zapraszamy do kontaktu wszystkie firmy, które chcą naprawdę zaistnieć w Google!

Zadzwoń – 783 933 953 lub napisz kontakt@olinet.pl aby dowiedzieć się więcej.