+48 783 933 953 kontakt@olinet.pl

Jaki wpływ mają tagi produktów na pozycjonowanie magento?

Większość posiadaczy sklepów internetowych zastanawia się, jak skutecznie pozycjonować swoje witryny. Sklepy internetowe charakteryzują się specyficzną konstrukcją, która zawiera stosunkowo niewiele treści a jednocześnie sporo podstron (każda z innym adresem URL. Dodatkowo wiele produktów posiada kilka obiegowych nazw, ale w sklepie możemy użyć tylko jednej. Przykładem niech będzie “kamera samochodowa” – chcielibyśmy, aby wyświetlała się w google wysoko również dla fraz “rejestrator jazdy”, “wideorejestrator”, “rejestrator trasy”. Jak uzyskać ten efekt bez zaśmiecania strony produktu?

Tagi produktów – pomoc w pozycjonowaniu sklepu internetowego

W tym celu warto użyć tagów produktów. Możemy utworzyć i przypisać do wybranych produktów odpowiednie tagi – czyli słowa kluczowe. Tagi tworzą oddzielne podstrony z własnymi adresami URL które dużo lepiej pozycjonują się w Google dla danej frazy. Wielu właścicieli nie docenia siły działania tagów w swoich sklepach. Jeśli zależy nam na wysokich pozycjach dla niszowych fraz, być może wystarczy samo dodanie tagów do wybranych produktów.

Należy przy tym pamiętać by nie przedobrzyć. Dodanie 5 tagów dla jednego produktu powinno wystarczyć – większa ilość może zaszkodzić pozycji całego sklepu (całej witryny) w Google. Należy też przejrzeć strony tagów – jeśli dla każdego tagu mamy podpiętą tą samą grupę produktów, w dodatku identycznej kolejności, Google potraktuje nasze strony tagów jako zduplikowane treści. Takie strony będą się różnić od siebie tylko jednym słowem w treści – właśnie naszym tagiem. Zduplikowane treści zdecydowanie nie pomogą nam w pozycjonowaniu. Dlatego warto zadbać o to by strony tagów wyglądały naturalnie. Pierwszy krok to odpowiednie połączenie produktów i tagów. Przykładowo jeśli posiadamy w ofercie 10 kamer samochodowych, przypiszmy tag “rejestrator jazdy” tylko do pięciu z nich, tag “wideorejestrator” do sześciu, “rejestrator trasy” do trzech – tak by niejako się nakładały częściowo. Będzie to wyglądać dla Robotów Google bardziej naturalnie.

Większość platform e-commerce nie umożliwia dodania dodatkowych treści do stron tagów, ani meta tytułu i meta opisu. Jeśli zależy nam na pozycjonowaniu trudniejszych fraz, musimy zadbać o te treści. Ponieważ nasza firma specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepów Magento, przygotowaliśmy specjalny moduł który umożliwia dodawanie tekstu, meta tytułów i meta opisów do stron tagów. Umieszczając zoptymalizowane treści na stronach tagów możemy osiągnąć niewiarygodne efekty, które wcześniej wydawały się być poza zasięgiem – mimo wysiłków. Dzięki różnym treściom, różnym meta tytułom i meta opisom unikniemy zduplikowanej treści. Co więcej nasze strony tagów mogą stać się wartościowe merytorycznie dla klientów jak i dla Google.

Jak sprawdzić czy Google wykrył Zduplikowane treści?

udoskonalenia html w narzędziach dla webmasterówJeśli używasz już tagów, ale nie dodałeś do nich dodatkowych treści możesz zobaczyć w Narzędziach dla Webmasterów podpowiedzi by usunąć zduplikowane treści.

Na ilustracji obok widać gdzie we własnym panelu narzędzi dla webmasterów odnaleźć tą informację. Należy zalogować się na swoje konto google i przejść do narzędzi dla webmasterów. W kolejnym kroku wybieramy witrynę którą chcemy sprawdzić.

Skontaktuj się z nami jeśli Twój sklep nie jest widoczny w Twoich narzędziach dla webmasterów.

Jeśli Google wykrył zduplikowane treści na naszej stronie zobaczymy komunikaty podobne do tych poniżej:

podwójne meta opisyJak widać Google sugeruje nam co powinniśmy zrobić, aby poprawić “wydajność witryny” oraz “wrażenia użytkowników”. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że jeśli Google coś radzi, w kwestii usprawnienia witryny, to warto wprowadzić wskazówki w życie, i dzięki temu “podobać się” wyszukiwarce jeszcze bardziej.

URL’e stron tagów – również ważne

Poza odpowiednią treścią, meta tytułem i meta opisem bardzo istotnym elementem w pozycjonowaniu jest adres URL. Jego treść i ukryte w nim słowa kluczowe maja olbrzymi wpływ na osiągane pozycje w wynikach. O ile w Magento możemy wpisać URL’e dla stron produktów, stron CMS, oraz stron kategorii, to dla stron tagów nie mamy takiej możliwości. Efektem jest brzydku URL zawierający jakiś numer – przypisany systemowo.

Również w tej kwestii mamy rozwiązanie – moduł, który zmienia brzydkie URL’e na bardziej “SEO friendly” czyli przyjazne wyszukiwarkom. Konkretnie polega to na tym aby adres był taki sam jak tag. Dla przykładu: www.twojadomena.pl/tag/kamera-samochodowa/

Dzięki temu zarówno użytkownik, jaki i wyszukiwarka lepiej orientuje się jakiej treści może się spodziewać na stronie.

Wprowadzenie opisanych przez nas zmian w strukturze sklepu internetowego może przynieść niespodziewanie dobre efekty. A przecież każdy właściciel platformy sprzedażowej wie, że wysoka pozycja w Google jest lepsza niż niska 🙂

Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem opisanych zmian w swoim sklepie internetowym Magento – skontaktuj się z nami. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i pomożemy.