Google BARD o którym pisałem ostatnio, ma być zdecydowanie lepszy i bardziej rozbudowany niż integracja chatGPT z Bingiem.
Jak to wpłynie na branżę SEO. To co można powiedzieć już dziś z całą pewnością – Organiczne wyniki wyszukiwania zostaną przesunięte jeszcze niżej. Elementy które już dziś są na górze:
- reklamy produktowe
- reklamy tekstowe
- wyniki z Youtube
- wyniki z map Google
- Szybkie odpowiedzi, tj, przeliczenia kursów walut i inne.
Do tego – ponad wszystkimi wymienionymi elementami dojdzie jeszcze inteligentna odpowiedź od Google BARD. Zgodnie z zapowiedziami Google będzie to wyglądać jak poniżej:
Spis treści artykułu
Organiczne wyniki wyszukiwania stracą na znaczeniu
już teraz zdarzają się zapytania, dla których Google w SERPie zwraca tylko 2 lub 3 organiczne wyniki wyszukiwania w klasycznej formie. Po integracji BARD’a całkiem możliwe, że wszystkie organiczne wyniki wylądują na drugiej stronie.
Czy pozycjonowanie straci sens?
Czy pozycjonowanie przestanie mieć sens? Wcale nie. Google w końcu będzie musiało na czymś konkretnym opierać swoją wiedzę – a więc najpewniej oprze ją na niezliczonej ilości tekstów na blogach, forach internetowych i poradnikach. Im lepiej będzie zoptymalizowana Twoja strona, tym bardziej prawdopodobne, że sztuczna inteligencja oprze odpowiedź właśnie na Twojej treści. Google już teraz zapowiada, że obok „inteligentnej” odpowiedzi, pojawią się źródła. Poza tym, jestem przekonany, że w związku z tak szybkim rozwojem AI będą musiały powstać nowe przepisy prawa. Chodzi przecież o prawa autorskie. W związku z tym, z całą pewnością SEO w najbliższych dniach i miesiącach przejdzie gruntowną przemianę, jednak na pewno nie straci na znaczeniu.
Co powinieneś zrobić?
Już teraz bądź na bieżąco ze zmianami w branży. Dowiedz się jak działa ChatGPT i zacznij go używać. Gdy tylko pojawią się jakieś newsy dotyczące Google BARD, zapoznawaj się z nimi jak najszybciej. Bądź gotów na zmiany. Bądź elastyczny i błyskawiczny. W branży SEO i SEM czeka nas rewolucja jakiej jeszcze nie było. Od prędkości naszych (przedsiębiorców) reakcji, będzie zależało, czy utrzymamy się na powierzchni oceanu internetu czy też zostaniemy w tyle – na dnie… lub 2 stronie wyników wyszukiwania.