Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the dipi-divi-pixel domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/cruwzrbajk/domains/olinet.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Co to jest Google BARD - Ekspresowe tworzenie stron internetowych

Google Pracuje nad chatem BARD – Sztuczna inteligencja będzie odpowiadać na nasze pytania w wyszukiwarce

Najbardziej rewolucyjną technologią, nad którą obecnie pracuje Google, jest sztuczna inteligencja. Sztuczna inteligencja umożliwia ludziom, firmom i społecznościom pełne wykorzystanie ich potencjału, pomagając we wcześniejszym diagnozowaniu chorób i umożliwiając użytkownikom dostęp do informacji w ich ojczystym języku. I stwarza nowe możliwości, które mogą znacznie poprawić życie miliardów ludzi.

Aby zrealizować cel uporządkowania światowych informacji i uczynienia ich szeroko dostępnymi i wartościowymi, sześć lat temu Google zmieniło orientację firmy wokół sztucznej inteligencji.

W rezultacie właściciele Google uważają że sztuczna inteligencja jest najważniejszym sposobem realizacji celu opisanego we wcześniejszym akapicie.

Google pracuje nad sztuczną inteligencją

Od tego czasu Google stale inwestuje w sztuczną inteligencję we wszystkich dziedzinach, a firmy takie jak Google AI i DeepMind rozwijają tę dziedzinę.

Największe obliczenia AI podwajają się obecnie co sześć miesięcy, znacznie przekraczając prawo Moore’a. Jednocześnie duże modele językowe i wyrafinowana generatywna sztuczna inteligencja przyciągają uwagę ludzi na całym świecie.

W rzeczywistości wiele generatywnych aplikacji sztucznej inteligencji, które obecnie się pojawiają jak grzyby po deszczu, jest zbudowanych na fundamencie projektu badawczego Google – „Transformer”, opublikowanego w 2017 r., a także znaczących postępów w modelach dyfuzji.

Wprowadzenie Barda od Google

Praca nad tymi technologiami w tym czasie jest niezwykle ekscytująca, ponieważ jak twierdzą twórcy – gruntowne badania i postęp technologiczny przekształcane są w usługi, które naprawdę przynoszą korzyści ludziom.

Rozpoczęło się od dużych modeli językowych. Dwa lata temu Google zaprezentowało model językowy dla aplikacji dialogowych, który napędza najnowszą generację funkcji językowych i konwersacyjnych (w skrócie LaMDA).

AI Bard to eksperymentalna konwersacyjna usługa sztucznej inteligencji opartą na LaMDA.

Bard jest obecnie (luty 2023) przygotowywany do szerszego udostępnienia go publicznie w nadchodzących tygodniach, prace posuwają się na przód a wersje beta udostępnione są już dziś testerom.

Google Bard ma na celu połączenie głębi ludzkiej wiedzy z siłą, dowcipem i pomysłowością ogromnych modeli językowych.

Wykorzystuje dane z Internetu do dostarczania oryginalnych, doskonałych odpowiedzi.

Bard może służyć jako kreatywne uwolnienie i trampolina do dociekań, umożliwiając przekazanie 9-latkowi nowych odkryć naukowych z Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba lub dowiedzenie się więcej o najlepszych napastnikach piłkarskich w danym momencie. Wszystko to przedstawione w przystępny sposób, przyjaznym i zrozumiałym językiem.

Źródło: https://blog.google/technology/ai/bard-google-ai-search-updates/

Wersja okrojona Google BARD

Początkowo BARD zostanie udostępniony w wersji Lite.

Chodzi oczywiście o zasoby. Znacznie prostszy model zużywa znacznie mniej mocy obliczeniowej komputerów. Z czasem zostanie rozszerzony na więcej użytkowników i danych wejściowych. Aby upewnić się, że odpowiedzi Bard osiągną wysoki standard jakości, bezpieczeństwa i ugruntowania w rzeczywistej wiedzy, Google będzie zbierać zewnętrzne opinie i połączy je z własnymi wewnętrznymi testami.  Wykorzystają ten okres testowy, aby kontynuować naukę i ulepszać wydajność Barda.

Warto zaznaczyć, że Google ma już dość długą historię wykorzystywania sztucznej inteligencji do ulepszania wyników wyszukiwania.

Z pewnością firma eksperymentowała z AI na wielu polach swojej działalności. Jeśli prowadzisz kampanie reklamowe w Google ADS od jakiegoś czasu – z pewnością zaobserwowałeś, że kampanie i całe komponenty są coraz bardziej automatyzowane. Jako właściciel lub menager konta Google ADS masz coraz mniej opcji do ustawienia w panelu. Coraz więcej decyzji podejmuje sztuczna inteligencja. I trzeba przyznać, że całkiem nieźle jej to wychodzi.

Pierwszy model językowy Google

Jeden z pierwszych modeli Transformer, był przełomowy pod względem zdolności do rozumienia niuansów języka mówionego.

MUM, który jest 1000 razy skuteczniejszy niż BERT i ma wyższy poziom rozumienia informacji w wielu językach, został wprowadzony dwa lata temu. Może identyfikować kluczowe momenty w filmach i zapewniać kluczowe informacje, w tym wsparcie kryzysowe, w większej liczbie języków i jest 1000 razy potężniejszy niż BERT.

Obecnie najnowsze innowacje AI, takie jak LaMDA, PaLM, Imagen i MusicLM, opierają się na tym, aby opracować zupełnie nowe metody interakcji z informacjami, w tym językiem, obrazami, wideo i dźwiękiem.

Zaczynając od wyszukiwarki, zespół Google pracuje nad zintegrowaniem tych najnowszych rozwiązań AI z wszystkimi swoimi produktami. Jedną z najciekawszych możliwości jest to, w jaki sposób sztuczna inteligencja może poprawić ludzkie rozumienie informacji i skuteczniej przekształcić je w cenną wiedzę, ułatwiając ludziom znajdowanie tego, czego szukaj. Ludzie korzystają z wyszukiwarki Google by znaleźć szybkie, rzeczowe odpowiedzi, takie jak „ile klawiszy ma pianino”.

Jednak coraz więcej osób szuka w Google głębszego zrozumienia i wglądu, zadając pytania typu „Czy łatwiej jest nauczyć się gry na pianinie czy na gitarze i ile praktyki wymaga każda z nich?”

Zdobycie pełnej wiedzy na taki temat, może wymagać dużo pracy i wyszukiwania, a internauci często chcą rozważyć kilka punktów widzenia.

Google BARD

Funkcje sztucznej inteligencji w wyszukiwarce mogą wydobyć informacje, które pomogą Ci zobaczyć pełny obraz, nawet przy bardziej zaawansowanych pytaniach

 

Kiedy nie ma jednej poprawnej odpowiedzi na dany temat, sztuczna inteligencja może być przydatna w syntezie wyników.Wkrótce zauważysz funkcje wyszukiwania oparte na sztucznej inteligencji, które gromadzą złożone informacje i wiele punktów widzenia w przystępnych formatach, dzięki czemu możesz szybko zrozumieć ogólny obraz i dowiedzieć się więcej z sieci, niezależnie od tego, czy oznacza to szukanie dodatkowych punktów widzenia, takich jak blogi od osób, które grają zarówno na fortepianie, jak i na gitarze, lub zagłębiając się w pokrewny temat, na przykład momenty początkowe przyjazne dla początkujących.

Wkrótce wyszukiwarka Google zacznie wdrażać te nowe funkcje sztucznej inteligencji.

Niezwykle ważne jest, aby uczynić to prostym, bezpiecznym i skalowalnym, aby ludzie mogli czerpać korzyści z tych postępów, opierając się na najlepszych modelach, oprócz naszych własnych produktów.

Google planuje działać odważnie i odpowiedzialnie, wprowadzając do świata zewnętrznego doświadczenia oparte na pracy z AI.

Czy Google BART będzie bezpieczny?

Aby sztuczna inteligencja była bezpieczna i praktyczna, Google współpracuje ze społecznościami i ekspertami merytorycznymi, współpracuje z rządami i innymi organizacjami w celu ustalenia standardów i najlepszych praktyk oraz zapewnia edukację i narzędzia badaczom.

Firma planuje kolejne odważne w innowacje, ale też rozważność w podejściu do tych innowacji, niezależnie od tego, czy sama będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję do ulepszania własnych produktów (tak jak do tej pory poprawa wyników wyszukiwania i aktualizacje algorytów), czy też udostępniać te potężne możliwości innym.

A to dopiero początek; w następnych dniach, tygodniach i miesiącach będzie tego jeszcze więcej.