Każda firma dbająca o swój wizerunek w internecie powinna posiadać profil Google Moja Firma. Jest to narzędzie, dzięki któremu Informacje o Twoim biznesie mogą wyświetlać się w mapach Google oraz w wyszukiwarce – obok reklam lub organicznych wyników wyszukiwania.
Czy wizytówka w Google jest płatna?
Ponieważ wizytówka w mapach google jest darmowa, jako właściciel firmy nie masz wymówki, aby jej nie założyć. Dzięki temu, lokalizacji firmy, numer telefonu, wskazówki dojazdu, zdjęcia i logotyp Twojej firmy będą wyświetlać się potencjalnym klientom, korzystającym z wyszukiwarki lub map google.
Czy dodanie firmy do Google jest darmowe?
Tak, dodanie Profilu w Google moja firma jest darmowe.
Zakładając profil firmy w google maps, zostaniesz poproszony o podanie kompletnych danych firmy. Podstawowe informacje to:
- Adres fizyczny (lokalizacja) Twojej działalności lub miejsce obsługi klientów.
- Numer telefonu dla klientów
- Godziny otwarcia
- Logo firmy
- Zdjęcia (tu warto zadbać o dobrej jakości zdjęcia oraz fotografie street view, o czym więcej w dalszej części artykułu).
- Podstawowy opis działalności oraz proponowanych usług i produktów.
- Adres strony internetowej
- z czasem profil można uzupełniać o aktualności i wpisy
Google Moja firma jak założyć profil?
Jak umieścić firmę w Google Maps? Aby założyć profil w Google moja firma, wystarczy wpisać taką właśnie frazę w Google. Można też przejść do adresu https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i zalogować się na swoje konto Google.
Tam kolejno należy dodać firmę oraz przejść weryfikację. Jak wygląda weryfikacja? W zależności od historii Twojego konta Google – możesz otrzymać połączenie telefoniczne, wiadomość SMS lub kartkę pocztową z kodem PIN który trzeba będzie podać w profilu firmy, aby potwierdzić autentyczność wizytówki google.
W między czasie warto rzetelnie uzupełnić wszystkie niezbędne informacje, które wymieniłem powyżej.
Jak znalezc firmę w Google?
Po zweryfikowaniu Twojego profilu Google moja firma, wizytówka google zacznie wyświetlać się w mapach google oraz w wynikach wyszukiwania. W zależności od kompletności danych jakie wpisałeś w profilu, aby go zobaczyć, odwiedź mapy Google i przybliż swoją lokalizację.
Wpisanie nazwy firmy w google również powinno poskutkować wyświetleniem Twojego profilu. Należy jednak pamiętać, że jest dużo większe prawdopodobieństwo wyświetlenia Profilu gdy znajdujesz się blisko lokalizacji firmy.
Jeśli Twój profil jest bardzo dobrze zoptymalizowany, zacznie się również wyświetlać w Google maps oraz organicznych wynikach wyszukiwarki na zapytania związane z Twoją branżą.
Co daje profil Google moja firma
Profil Google moja firma pozwala zaistnieć w internecie nawet jeśli nie masz swojej strony internetowej. Oczywiście usilnie rekomendujemy utworzenie strony www, choćby bardzo prostej – dla każdej firmy. Jednak założenie wizytówki google maps powinno być jednym z pierwszych kroków każdej firmy w internecie.
Dzięki temu możesz w prosty sposób zaprezentować swoją firmę w google. Jest to też świetne miejsce do zbierania opinii od klientów. Profil firmy w google umożliwia klientom pozostawianie opinii o Twoich usługach i produktach. Istotne jest aby odpowiadać klientom na wszystkie opinie. Koniecznie zachowaj profesjonalizm. Nawet jeśli klient pozostawi negatywną opinię, podziękuj za nią i rzetelnie odnieś się do uwag.
W obecnych czasach opinie o firmie w internecie to być albo nie być w większości branż. A więc, jeśli klient ma pretensje, lub jest niezadowolony z Twojej usługi, odnieś się do tego i pozostaw wrażenie, że zrobiłeś wszystko co najlepiej potrafisz ze swej strony. Zachęci to innych potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Zapewni ich o tym, że nie zostawiasz klientów samych z problemem.
Google moja firma, pozwala też informować klientów o nowościach w ofercie. Dlatego zawsze gdy jest to uzasadnione publikuj wpisy dotyczące produktów i usług. Ale pamiętaj by nie spamować.
Zdjęcia w Google moja firma
Zakładając profil firmy w google, zadbaj o doskonałe zdjęcia. Zwykle najlepiej jest zamówić usługę profesjonalnej sesji zdjęciowej dedykowanej do wizytówki Google. Koszt takiej sesji rozpoczyna się zwykle od 400 PLN netto (w 2022 roku). Ale inwestycja ta z pewnością się zwróci. Pamiętaj, że większość ludzi jest wzrokowcami, dlatego ładne zdjęcia są kluczowym elementem przyciągania klientów do firmy.
Dodatkowym elementem są zdjęcia street view, lub też zdjęcia 360, które możesz dodać do profilu firmy w google map. Takie zdjęcia trzeba wykonać specjalnym aparatem a później odpowiednio zmontować. Dodanie tych zdjęć do profilu firmy, pozwoli klientom niejako rozejrzeć się po twojej siedzibie bez konieczności wychodzenia z domu. Takie zdjęcia będą też dostępne dla klientów eksplorujących okolicę właśnie w street view.
Czy wizytówka firmy w google jest skutecznym narzędziem promocji?
Istnieje prosta odpowiedź na to pytanie. Tak – Google moja firma to bardzo skuteczne narzędzie promocji w internecie. Możesz to zauważyć wpisując dowolną usługę którą świadczą firmy w Twojej okolicy. Zwykle na pierwszej pozycji wyświetlą się właśnie wyniki z map Google. Zobaczysz 2 lub 3 firmy przedstawione na małej mapce. Dopiero poniżej wyświetlają się kolejne wyniki wyszukiwania.
Okazuje się, że dla lokalnych biznesów Google Moja Firma staje się najskuteczniejszym źródłem pozyskiwania klientów. Przykładowo na smartfonach Google wykorzystuje informację o lokalizacji telefonu i na tej podstawie podpowiada firmy które świadczą wyszukiwaną usługę w okolicy.
Informację o lokalizacji firmy można też dodać jako rozszerzenie do reklam Google ADS. Jest to kolejne miejsce w którym Google moja firma może poprawić skuteczność działań marketingowych.
Tu dochodzi kolejny temat – pozycjonowanie wizytówki google. Odpowiednio optymalizując wizytówkę oraz dodając linki do profilu oraz interesujące treści, można spowodować że wizytówka google naszej firmy wyświetli się wyżej od innych firm. Będzie też wyświetlała się częściej niż wizytówki innych – konkurencyjnych firm. Dlatego warto przyłożyć się do wypełnienia wszystkich informacji – również tych które wydają się nam mniej ważne.
Istotne jest również zdobywanie opinii. Wielu właścicieli wizytówek google prosi swoich klientów po udanej transakcji o pozostawienie opinii na wizytówce. Jak dodać opinię na google?
Wystarczy odnaleźć wskazaną firmę na mapach google i kliknąć przycisk „dodaj opinię”. Bardzo istotne jest, aby pozyskiwać opinie w sposób naturalny i legalny. Google bardzo szybko rozpozna „kupione opinie” i z pewnością ukarze naszą wizytówkę niższą pozycją w wynikach wyszukiwania.
Czy masz już profil w Google Moja Firma?
Podsumowując – Twoja firma musi posiadać profil w mapach google. To absolutne must have dla wszystkich firm, które nie chcą zniknąć z rynku. Jeśli jeszcze nie masz profilu w Google maps, zgłoś się do nas, a pomożemy Ci go założyć. Podpowiemy też jak zatytułować profil, oraz jak napisać dobry tekst do opisu. Pomożemy też wykonać piękne zdjęcia Twojej lokalizacji i umieścimy je w profilu.
Kto jest właścicielem firmy Google?
Czasem, może się zdarzyć, że Twoja firma ma już profil w Google, ale Ty nie masz do niego dostępu. Dlatego bardzo ważne jest ustalenie kto jest właścicielem profilu w Google. Jeśli masz taką właśnie sytuację, zgłoś się do nas a pomożemy rozwiązać ten problem.
Jak wejść w Moje Mapy Google?
Wpisz w wyszukiwarce Google jedną z fraz:
- google moja firma
- google my businness
- menadżer profilu firmy
i kliknij w link Profil Firmy w Google – wyświetlaj informacje o firmie w Google
Google zaproponuje Ci edycję profilu bezpośrednio w SERP’ie – czyli na stronie wyników wyszukiwania, jednak więcej możliwości daje przejście do panelu google moja firma, gdzie można zoptymalizować więcej parametrów.
Jak zwiększyć zasięg wizytówki Google?
Dobierz odpowiednio nazwę firmy w google. Nie wystarczy podać nazwę Twojej działalności. W nazwie profilu dodaj podstawową usługę którą świadczysz. Dzięki temu, Twój profil będzie częściej wyświetlał się na zapytania związane z tą usługą.
Uzupełnij wszystkie rekomendowane informacje o firmie. Głównie chodzi o zdjęcia i opis oraz godziny otwarcia. Im więcej rzetelnych i ciekawych informacji dodasz, tym lepszą jakość będzie prezentował Twój profil i częściej będzie wyświetlał się internautom.
Możesz też podpiąć profil do Google ADS. Te płatne reklamy pomogą Ci wyprzedzić konkurencję i wyświetlać konto google moja firma dużo częściej niż tylko w organicznych wynikach.
Jak pozycjonowac w Google Maps?
To bardzo szerokie zagadnienie. Poza samą optymalizacją profilu istnieje również szereg innych metod pozycjonowania firmy w google maps. Jedną z podstawowych metod jest umieszczanie (embedowanie) profilu na różnych stronach internetowych oraz dodawanie linków do swojego profilu na innych witrynach.
Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie w Google Maps, skontaktuj się z nami a przygotujemy niezobowiązującą ofertę.
Nie czekaj i już dziś dodaj swoja firmę do Google!