+48 783 933 953 kontakt@olinet.pl

Jak wykazują najnowsze badania, Amerykanie przyjmują 3,138,420 GB wirtualnych danych każdej minuty! Szacuje się, że w roku 2020 każda osoba będzie tworzyć 1.7 MB na sekundę. Strony internetowe, platformy społecznościowe, aplikacje mobilne, programy obsługiwane głosowo… Już sama ilość urządzeń i platfom, z której korzystają internauci, jest oszałamiająca. Ludzie od reklamy wykorzystują każdą możliwą okazję, by bombardować kosumentów dodatkowymi treściami na ich ulubionych stronach internetowych, w social mediach i aplikacjach. Każdej minuty publikujemy 473,400 tweetów i 49,380 postów na Instagramie. Już samo czytanie tych statystyk jest przytłaczające, prawda? Jak zatem sprawić, by treści, które TY publikujesz, zostały zauważone w tym tłumie?

Z tego artykułu dowiesz się jaką wartość mają obszerne i wyczerpujące temat treści (ang. big content) oraz jak w kreatywny sposób możesz wykorzystać treści uzupełniające (ang. supplemental content).

Wartość obszernych treści

Powszechnie uznaje się, że każda treść opublikowana w internecie, która zawiera 1,000+ słów, może zostać zaklasyfikowana jako “big content”. Treści znajdujące się na górze rankingu Googla mają zazwyczaj około 1,140-1,285 słów.

Warto dodać, że obszernym contentem mogą być ebooki, przewodniki, treści witryn, dokumenty, newslettery i tym podobne publikacje. Na potrzeby tego artykułu skupimy się głównie na postach na blogach. Dlaczego? Z dwóch powodów:

  • firmy publikujące 16+ postów miesięcznie na swoim blogu przyciągają 3,5x więcej ruchu na swoją witrynę niż te publikujący 0-4 postów,
  • firmy obierające jako priorytet regularne publikowanie na blogu mają 13x więcej szans na uzyskanie lepszego ROI (ang. return on investment, zwrot z inwestycji).

Więcej ruchu na stronie, zwrot inwestycji, zadowoleni konsumenci…? Tak, poprosimy! 🙂

Dlaczego publikować big content?

Obszerne arykuły na blogu to świetny fundament dla twojej strony internetowej. Nadają Twojemu marketigowi treści usystematyzowaną strukturę. Dobrze przemyślany blog zawiera duże elementy stanowiące ogromną wartość dla czytelnika, a także mniejsze, uzupełniające elementy, napędzające ruch wokół tych obszernych.

Dłuższe, bardziej wnikliwe artykuły generują 9x więcej potencjalnych klientów, mimo to tylko 18% firm zamieszcza od czasu do czasu na swoich blogach artykuły dłuższe niż 750 słów. Inne badanie podkreśla, że ponad połowa blogerów zamieszczająca big content widzi wyraźny wpływ na pozycję ich marki …a jednak jedynie 8% blogerów publikuje treści, które można zaliczyć do big contetu.

Czy wykorzystanie tej niszy to nie świetny sposób, żeby wyróżnić się spośród konkurencji? Oczywiście! Pamiętaj jednak, że o miejsca w wynikach wyszukiwania Google walczysz nie tylko z podobnymi do Ciebie firmami. Są jeszcze blogerzy, magazyny internetowe, treści w social mediach, a wyniki wyszukiwania są coraz częściej dominowane przez zdjęcia, filmy i inne materiały multimedialne.

Elementy wzbogacające big content

Aby Twój długi i obszerny artykuł zyskał jeszcze więcej w oczach Google, w jego treść powinieneś wtopić:

Infografiki i pomoce wizualne

Grafiki świetnie urozmaicają długie, monotonne teksty, wizualnie objaśniają przedstawiane przez Ciebie zagadnienia i pomagają w pozycjonowaniu! Ale uwaga! Zdjęcia ze stocka to często za mało! Jako dodatkowe elementy staraj się używać oryginalnych infografik i pomocy wizualnych, które są równie ładne jak i użyteczne. Rób to tam, gdzie tekst można zastąpić grafiką i dzięki temu sprawić, by treść stała się bardziej przejrzysta. Świetnie pomagają w tym grafy i wykresy. Poniżej znajduje się wykres tłumaczący zalety stosowania fraz long tail. To wszystko można było opisać słowami – jednak dzięki grafice, zagadnienie staje się łatwiejsze to zrozumienia.

pozycjonowanie long tail - big content

Posty z social mediów

Wmieszanie w tekst posta z Facebooka, Instagrama, Twittera czy innej platformy społecznościowej, stanowi nie tylko dodatowy walor wizualny, ale również element interaktywny. Ponadto pomaga promować Twoją obecność w social mediach! Oto przykład:

Filmy

YouTube jest drugą najczęściej odwiedzaną stroną na świecie. Dociera do większej ilości ludzi w wieku 18-35 lat niż jakikolwiek kanał telewizyjny. Nie potrzebujesz ogromnego budżetu by publikować wystarczająco dobre filmy na YouTube. Jak się okazuje, autentyczne i szczere treści spotykają się z lepszym odbiorem niż dopracowane produkcje. Dodatkowo, materiały wideo są dużo bardziej promowane niż materiały tekstowe. Spójrzcie tylko na przykład poniżej – nawet mniej popularne kanały z YouTube są w stanie przebić w wynikach wyszukiwania takich kolosów jak Walmart!

wideo - big content

photo credit: Search Engine Journal

Call to Action – wezwanie do działania

Może Twój czytelnik bardzo chce przeczytać najpierw cały tekst, a dopiero potem zobaczyć Twoją ofertę?

…a może nie?

Zawsze dawaj okazję do podjęcia następnego logicznego kroku swoim potencjalnym klientom – i to nie tylko pod koniec artykułu! Podlinkowane przyciski czy wewnętrzne autoreklamy w znaczący sposób wpływają na konwersję. Oto przykład:

strona www - big content + CTA

Treści uzupełniające, które wspierają big content

Krótko mówiąc, treści uzupełniające to wszystko, co widzisz wokół obszernego artykułu. Treści uzupełniające powinny być spójne z główną treścią i wspierać potecjalnego klienta do podjęcia decyzji – zakupu produktu, zamówienia usługi itd.

Co masz w sidebarze?

Czy wykorzystujesz boczny pasek nawigacji do pomagania kosumentom stawiania kolejnych kroków? Wszystko, co umieszczasz w sidebarze, wyświetla się na każdej postronie Twojej witryny. Dlatego naprawdę musisz przyłożyć się do przygotowania na niego odpowiednich treści.

Pasek boczny powinien ułatwiać nawigację po stronie, zawierać linki do Twoich social mediów oraz w jak najlepszy sposób komunikować markę. Co jeszcze możesz w nim zawrzeć?

  • (bardzo) krótkie hasło przyświecające Twojej firmie;
  • oferty generujące konwersję (np. darmowy trial, demo produktu, freebie, itp.);
  • odnośnik do Twojego najbardziej popularnego contentu, bestsellera, itp.;
  • zaproszenie na wydarzenie, np. webinar, konferencję, w której bierzesz udział – odsyłaj do miejsc, w których Twój klient może Cię lepiej poznać;
  • w wypadku sklepów internetowych – elementy dotyczące wysyłki, reklamacji, gwarancji, itp.

Sidebar na urządzeniach mobilnych bardzo często wyświtla się poniżej głównego elementu na stronie. Dlatego to takie ważne, by Twoje CTA (wezwanie do działania) znajdowało się nie tylko na pasku bocznym, ale także było wmieszanie w główną treść.

Elementy pop-up

Nadużywanie wyskakujących okienek nadało im bardzo złą sławę. Nie musisz jednak z nich rezygnować! Umieszczaj je z głową, a okażą się bardzo istotnym czynnikiem poprawiającym konwersję twojej strony internetowej. Więcej o okienkach pop-up dowiesz się z naszego poprzedniego artykułu!

Podsumowując:

Content uzupełniający zaspokaja konkretne potrzeby klienta w drodze do konwersji – potrzeby, których nie zaspokoi nawet najlepiej przygotowany, obszerny i wnikliwy artykuł. Dlatego tak ważne jest przemyślane publikowanie treści na swojej stronie internetowej. Każdy element ma swoje zadanie, cel, dla którego został stworzony, każdy pełni określone funkcje mające na celu zaspokojenie różnego rodzaju potrzeb konsumenta.

Teraz, gdy już wiesz dlaczego inni umieszczają w swoich artykułach posty z instagrama, autoreklamy lub materiały wideo, możesz sam zacząć wprowadzać te elementy na swojej strnie interenetowej! Zobaczysz, jak bardzo wpłynie to na konwersję oraz na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google.