Dlaczego warto zoptymalizować wizytówkę Google moja Firma?

Profil firmy w mapach Google to jeden z pierwszych elementów, na który klienci mogą trafić, szukając informacji o Twojej firmie. Dlatego ważne jest, aby był on dobrze zoptymalizowany, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania.

Właściwy tytuł profilu firmy

Tytuł profilu powinien odzwierciedlać nazwę firmy oraz jej rodzaj działalności. Dzięki temu klienci będą mogli łatwiej znaleźć Twoją firmę w wynikach wyszukiwania. Poza umieszczeniem nazwy własnej firmy, warto dodać frazę związaną z główną usługą lub produktem który oferuje Twoja firma. W przypadku firmy Olinet, przykładowe nazwy firmy w profilu mogą być następujące:

  1. Olinet – pozycjonowanie stron internetowych
  2. Olinet – tworzenie stron internetowych
  3. Olinet – optymalizacja sklepów internetowych
  4. Olinet – prowadzenie kampanii Google ADS

Dodaj zdjęcia i filmy do swojego profilu

Zdjęcia i filmy pomagają klientom lepiej poznać Twoją firmę i oferowane przez nią produkty czy usługi. Dlatego ważne jest, aby dodać odpowiednie zdjęcia i filmy do swojego profilu. Pierwszym zdjęciem / obrazem jaki powinieneś dodać jest logo firmy. Trzeba zadbać aby miało odpowiedni format i poprawnie wyświetlało się w profilu. Logo to pierwszy element wizerunkowy który jednoznacznie pozwoli rozpoznać Twoją firmę. Kolejnym krokiem będzie dodanie zdjęć z firmy i jej otoczenia.
Warto zadbać o dobrej jakości zdjęcia. Rozważ zamówienie profesjonalnej usługi sesji zdjęciowej. W części profilu ze zdjęciami możesz dodać zdjęcia z wnętrz Twojej firmy, zdjęcia z zewnątrz, zdjęcia produktów, zdjęcia Twojego zespołu. Jeżeli naprawdę zależy Ci na dobrym wizerunku firmy, możesz umieścić w profilu również film promocyjny oraz zdjęcia 360. Wykonując szereg zdjęć 360 możesz przygotować wirtualną wycieczkę po Twoim biznesie. Funkcję tą wykorzystują najczęściej właściciele hoteli, pensjonatów i restauracji. Bardzo często w formie wirtualnej wycieczki możemy zwiedzać również nowo powstałe inwestycje budowlane, przychodnie medyczne i kliniki oraz galerie handlowe. Dzięki temu jeszcze przed przybyciem do Twojej lokalizacji klient może zapoznać się z otoczeniem i będzie czuł się bezpieczniej gdy już do Ciebie zawita.

Opisz swoją firmę używając słów kluczowych

Opis powinien zawierać słowa kluczowe, które będą odpowiadały Twojej działalności, dzięki czemu będzie bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania. Napisz jaki cel przyświeca firmie. Postaraj się przekonać potencjalnych klientów, dlaczego to właśnie Twoją firmę mają wybrać zamiast konkurencji. Dobrze przemyśl tekst i się nie śpiesz. Możesz też zlecić napisanie tego tekstu profesjonalnemu copywriterowi.

Dodaj publikacje / aktualizacje

Dodanie publikacji do swojego profilu firmy pomaga pokazać klientom, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i że Twoja firma jest aktywna. W tym miejscu możesz dodawać informację o różnych akcjach promocyjnych i ważnych wydarzeniach tj. udział w targach, szkoleniach i konferencjach. To też dobre miejsce na publikacje informacji, że poszukujesz nowych pracowników lub Firma bierze udział w akcjach charytatywnych.

Dodaj i opisz swoje produkty

Dodanie i opisanie produktów pozwala klientom na łatwiejsze znalezienie tego, czego szukają. Wymieniając wszystkie najważniejsze produkty lub usługi zwiększasz pulę słów kluczowych dla których będzie wyświetlać się Twój profil firmowy. Dzięki temu zasięg Twojej firmy staje się coraz większy. Zadbaj o rzetelne dane, poprawne ceny (w razie potrzeby aktualizuj je) oraz unikalną treść (opisy produktów i usług powinny się nieco różnić od tych które masz zamieszczone na stronie www).

Ustaw godziny otwarcia i inne informacje

Ustawienie dni godzin otwarcia i innych informacji pozwala klientom na łatwiejsze znalezienie Twojej firmy i planowanie wizyty. Pamiętaj aby regularnie zaglądać do ustawień profilu – szczególnie przed planowanym okresem urlopowym lub dniami świątecznymi i ustaw odpowiednio dni i godziny otwarcia firmy. Zadbaj też o dodatkowe informacje pomagające dotrzeć do Twojej firmy klientom – np. opisz jak dojść do biura lub dodaj informację o piętrze na którym znajduje się obsługa klienta (np. jak dotrzeć windą lub w który korytarz skręcić).

Zadbaj o opinie w profilu Google moja firma

Opinie klientów są ważne, ponieważ pomagają innym w podjęciu decyzji o wyborze Twojej firmy. Dlatego ważne jest, aby zadbać o pozytywne opinie i odpowiadać na negatywne, aby pokazać, że jesteś zainteresowany opiniami swoich klientów i starasz się je rozwiązać. Bardzo istotne jest zdobywanie rzetelnych opinii. Możesz prosić swoich klientów o wystawienie opinii na profilu Google wysyłając im fakturę. Możesz też załączać do każdego zamówienia ulotkę z kodem QR który będzie prowadził do profilu. Warto zadbać o odpowiednie copy – chodzi o to, aby podświadomie zachęcać klientów do wystawiania jak najlepszych opinii.
Gdy opinie zaczną już spływać na Twoim profilu – odpowiadaj na nie. Nie pozostawiaj żadnej opinii bez odpowiedzi. Zarówno pozytywne i negatywne odpowiedzi powinny otrzymać Twoją odpowiedź. Czasem może być potrzeba pomoc prawnika. Jednak pamiętaj, że wszystkie opinie oraz odpowiedzi są publiczne i będą czytane przez kolejnych klientów. Nie warto więc wchodzić w dyskusję z niezadowolonymi klientami w tym miejscu. Pamiętaj również, że niektóre opinie może wystawić Twoja konkurencja. Dobrze przemyśl, co odpiszesz na takie podchwytliwe teksty.

Podsumowanie:

Optymalizacja profilu firmy w Google Maps to ważny krok w budowaniu widoczności swojej firmy w internecie. Dzięki zoptymalizowaniu profilu, Twoja firma będzie bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania i przyciągnie więcej potencjalnych klientów. Pamiętaj o właściwym tytule profilu, dodawaniu zdjęć i filmów, opisywaniu swojej firmy za pomocą słów kluczowych, dodawaniu publikacji, produktów i informacji o godzinach otwarcia oraz zadbaniu o opinie. Dzięki tym krokom, Twoja wizytówka Google będzie bardziej atrakcyjna dla potencjalnych klientów i przyczyni się do rozwoju Twojej firmy.