Jak już wiesz z poprzedniego artykułu, ładne strony internetowe niekoniecznie są stronami przynoszącącymi zyski. Projektowanie stron internetowych to nie tylko ciekawy design i trafny dobór kolorów; na stronie powinny zostać zastosowane mechanizmy oparte na skutecznym marketingu oraz psychologii sprzedaży.

Poznaj kolejne wskazówki, dzięki którym współczynnik konwersji na Twojej witrynie wzrośnie!

Redukcja opcji zakupu produktu

Jeśli chcesz zacząć sprzedawać więcej, powinieneś zaoferować większy wybór produktów, prawda…?

Nieprawda.

Oferowanie ludziom dużego wyboru produktów i ich wariantów to jeden z największych błędów popełnianych w większości sklepów internetowych. Oferowanie wielu niestandardowych opcji sprawia, że klienci czują się przytłoczeni i odkładają podjęcie decyzji na później. W rezultacie, po przemyśleniu sprawy, w ogóle nie decydują się na kupno.

Ponadto, zbyt duży wybór często kojarzony jest z przedmiotami produkowanymi hurtowo, dlatego Twoi klienci, często podświadomie, nie będą traktować produktu dostępnego w wielu wariantach jako wyrobu wysokiej jakości. Za to posiadanie jedynie kliku ofert na Twojej stronie wzmocni Twoją reputację profesjonalisty!

Dlatego zamiast oferować 12 różnych wzorów obuwia w 25 różnych kolorach, zaoferuj 3 wzory w 5 najlepiej sprzedających się kolorach. Lub, jeśli oferujesz usługi, zamiast proponować 9 różnych wariantów, zmniejsz swoją ofertę do 3 naprawdę ciekawych pakietów.

Pozytywna opinia klientów

Zanim ktokolwiek zdecyduje się na zakup w Twoim sklepie internetowym lub zamówienie Twojej usługi, musi najpierw Ci zaufać. A zdobycie takiego zaufania w internecie jest ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców!

Wizerunek Twojej firmy budują głównie nie Twoje słowa, lecz opinie innych ludzi! Dlatego jeśli chcesz prowadzić działalność za pośrednictwem strony internetowej, pokazywanie „opinii z zewnątrz” na temat Twojej oferty jest naprawdę bardzo ważne.

Czym są „opinie z zewnątrz”? Mogą to być osobiste komentarze klientów oraz wystawione oceny produktu; logo firm, które Cię polecają; liczba subskrybentów Twojej listy mailingowej; liczba Twoich fanów na platformach społecznościowych; nagrody, jakie wygrała Twoja firma; Twój pełny profil na Linkedln; relacje z wydarzeń publicznych, w których Twoja firma brała udział itd.

Krótkie formularze kontaktowe

Średnio tylko 1 na 5 osób, które chcą się z Tobą skontaktować poprzez Twoją witrynę, kończy wypełnianie formularza kontaktowego i go wysyła.

To nie jest dobra wiadomość. Dlaczego tak się dzieje?

Wielu przedsiębiorców uważa, że ułatwi sobie życie, gdy już w trakcie pierwszego kontaktu zdobędzie wszelkie informacje na temat potencjalnego klienta. W rzeczywistości jednak, osoba, która nie jest do końca zdecydowana na skorzystanie z Twoich usług, może poczuć, że wypełenienie szczegółowego formularza jest zbyt zobowiązujące.

Formularz kontaktowy powinien być furtką ułatwiającą kontakt, a nie murem zniechęcającym do jego nawiązania! Wiele pytań może – i powinno – poczekać do pierwszego realnego kontaktu z klientem. Jak wykazują badania, maksymalna ilość pól, jaką powinien zawierać formularz kontaktowy, wynosi 7. Im mniej pól, tym lepiej!

Dlatego zawsze pamiętaj, że Twoim głównym celem jest nawiązanie osobistego kontaktu z zainteresowaną osobą! Dobrze zbudowana strona internetowa sprawia, że ludzie szybko wchodzą z Tobą w relacje biznesowe!

Przejrzysty cennik

Co jest pierwszą i najbardziej istotną rzeczą, którą Twoi potencjalni klienci chcą zobaczyć na Twojej stronie?

Pozwól, że podpowiemy: nie są to dane kontaktowe, dane uwierzytelniające; tym bardziej nie informacja o tym, czy posiadasz konto na Google+.

Chodzi o ceny Twoich usług i produktów.

Brak przejrzystości w kwestii podawania cen jest jedną z popularnych praktyk biznesowowych. Wielu zakłada, że to zachęci klienta do osobistego kontaktu. Jednak badania rynku prezentują coś zupełnie odwrotnego: badanie użyteczności stron internetowych przeprowadzone przez grupę Nielsen Norman wykazało, że w sytuacji gdy ludzie nie mogą znaleźć cen usług i produktów, automatycznie zakładają najgorsze i bardzo szybko opuszczają daną stronę www.

Ponadto, poprzez ukrywanie tego typu informacji, budzisz podejrzenia potencjalnych klientów. Będą zastanawiać się dlaczego starasz się coś przed nimi ukryć, a to nie wzbudza zufania do marki. Mogą zacząć myśleć, że skoro muszą zapytać Ciebie o cenę, najprawdopodobniej nie stać ich na Twoją usługę. Ponieważ nie będą mieli pojęcia, czy to, co oferujesz, mieści się w ich budżecie, bardzo szybko opuszczą Twoją witrynę i zajrzą gdzieś, gdzie informację o cenie uzyskają od razu.

Poprzez ukrywanie cen tak naprawdę nic nie zyskujesz. Jeśli pracujesz w branży kreatywnej i nie potrafisz jednoznacznie określić cen swoich usług, przedstaw widełki cenowe. Twoi klienci chcą wiedzieć ile zapłacą, więc po prostu podaj im tę informację!

 

Jak więc widać, projektowanie stron internetowych to nie tylko design cieszący oko. Która z 7 wskazówek przedstawionych w tym i poprzednim artykule jest dla Ciebie czymś nowym? Którą uważasz za szczególnie cenną? Podziel się swoją opinią w komentarzu!