Podczas pozycjonowania sklepu internetowego na platformie Magento należy rozpocząć prace od optymalizacji samego sklepu. Wiele rzeczy można poprawić w samej templatce.

W tym artykule skupimy się na tym jak zoptymalizować stronę kategorii w Magento.

Pozycjonowanie Magento

Pierwsza sprawa na jaką powinniśmy zwrócić uwagę to nazwa kategorii. Czy nazwa kategorii jest jednocześnie często wyszukiwaną frazą? Jeśli nie to warto dostosować nazwę kategorii tak by pasowała do odpowiedniej frazy.
Kolejna rzecz to breadcrumbs – czyli element nawigacji który pokazuje nam w którym miejscu w sklepie czy też w drzewie kategorii się znajdujemy. Daje to lepszą nawigację dla samych klientów ale też wpływa pozytywnie na dobrą ocenę witryny przez boty wyszukiwarki. Kolejny krok to odpwoednie dostosowanie nagłówków H1, H2, H3 itd.
Zgodnie z wszystkimi obowiązującymi na jednej stronie, powinien znajdować się jeden nagłówek H1, dwa nagłówki H2, itd. W praktyce nagłówków H4 i dalszych może być nieco więcej. Dobrą praktyką jest nadanie znacznika H1 dla nazwy kategorii – która powinna się znaleźć na samej górze strony. Niżej możemy zamieścić nagłówek H2 z jednym krótkim zdaniem opisującym co w danej kategorii się znajduje. Dalej warto aby znalazło się kilka zdań unikalnego tekstu – opisu produktów zawartych w konkretnej kategorii.
Praktyka pokazuje, że nazwy produktów przedstawionych w kategorii powinny mieć znacznik H4, choć niektórzy nadają im H3 również z dobrym skutkiem.
Każdy krótki opis produktu widoczny na stronie kategorii powinien rozpoczynać się od nowego akapitu. Ceny produktów można również oznaczyć nagłowkiem H5 lub H6.

Jeśli chodzi o opis kategorii – czyli tekst widoczny ponad produktami powinien on zawierać między 500 a 1500 znaków. Dodając do tego krótkie oopisy produktów (które mogą b7yć widoczne tylko w widoku listy – powodujemy że strona kategorii jest całkiem bogata w treść.
Dodatkowo jeśli mamy zainstalowanego bloga na stronie – warto aby do każdej kategorii były przypisane co najmniej trzy artykuły z bloga. Możemy je wyświetlić pod listą produktów. Jeśli zastosujemy tzw wypis lub zabawkę – po 300 – 500 znaków dla każdego z artykułów – uzyskujemy kolejną unikalną zawartość – 900 – 1500 znaków tekstu który jest wartościowy dla wyszukiwarki.

Strona kategorii – Magento

Dzięki temu strona kategorii w sklepie internetowym przestaje być w oczach wyszukiwarki mało wartościowym dokumentem z listą produktów – które w rzeczywistości są tylko linkami do stron produktów.

W tym miejscu watrto też wspomnieć o tytułach linków do produktów – warto by tytuły linków były opisowe. Odpowiednio modyfikując kod temlatki, można uzyskać naprawdę ciekawe efekty.

Kolejną sprawą są alternatywne teksty zdjęć produktów – tu też mamy spore pole do popisu. Nie należy pozostawić żadnego linku bez tytułu Ani żadnego obrazka bez ALT’a – czyli alternatywnego tekstu opisowego. Praktyka pokazuje że zarówno ALT’y i tytuły powinny mieścić się w 3-5 słowach – możliwie najlepiej opisując zawartość.

No i jeszcze jedna ważna sprawa – adres URL strony kategorii. W Magento należy zwrócić uwagę, aby jedna kategoria nie miała kilku dostępnych adresów URL – jest to jedno z ustawień związanie z dziedziczeniem Urli od kategorii nadrzędnych. Adres URL – najlepiej gdy jest identyczny jak nazwa kategorii – czyli dopasowany do frazy kluczowej na której nam zależy.

Do tego dochodzą standardowy meta tytuł i meta opis które możemy sobie zdefiniować w panelu podczas edycji kategorii. Warto zadbać by były one poprawne merytorycznie oraz zawierały odpowiednią ilość znaków.

Warto od samego początku budować kategorie w poprawny sposób z zastosowaniem wszystkich wymienionych powyżej istotnych dla SEO spraw. Dzięki temu nasz sklep internetowy ma szansę od samego początku ruszyć z kopyta.

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące pozycjonowania sklepu Magento – śmiało do nas pisz – mamy wieloletnie doświadczenie i chętnie posłużymy radą.